حفاظت و حراست از ارزش ها به معنای تنگ نظری نیست


حفاظت و حراست از ارزش ها به معنای تنگ نظری نیست

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئله اصلی را مرزبانی از ارزش‌های انقلاب دانست و افزود: باید از ارزش های انقلاب حراست و حفاظت کنیم و این به معنای تنگ نظری نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید محمد هاشمی» عصر امروز (24 بهمن ماه) در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد فضای گفت و گو برای رشد و پیشرفت را خوب و ارزنده توصیف کرد و گفت: ما خادمین خانواده فرهنگ و هنر هستیم و در این راستا وظیفه داریم به نحو احسن در راستای انجام رسالت و ماموریت خود عمل کنیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به صحبت یکی از نمایندگان اصحاب فرهنگ و هنر استان، اظهار کرد: آن چیزی که برای انقلاب اسلامی ایران راهبر محسوب می‌شود، فرهنگ و نه سیاست است.

وی تاکید کرد: اگر مسئول فرهنگی در ترس سیاسی، لابی و فشار سیاسی باشد به کار اصلی خود یعنی حوزه فرهنگ نمی رسد.

هاشمی خاطرنشان کرد: اگر دیده بانی و پاسبانی از فرهنگ به خوبی صورت نگیرد، شاهد تصمیم های غلط در این حوزه خواهیم بود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مسئولیت در حوزه فرهنگ و سایر حوزه ها امانت بوده و باید به درستی از این امانت پاسداری کنیم و آن را به افراد شایسته بعد از خود بسپاریم.

وی یادآور شد: تلاش ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که امانت را به اهل آن بسپاریم، زیرا در این راستا تکلیف شرعی و قانونی داریم که مسئولیت‌ها به اهل آن سپرده شود و تصمیم درست اتخاذ شود.

هاشمی ضمن تاکید بر اینکه مفهومی به نام «انقلاب» داریم که باید در راستای حفظ آن تلاش کنیم، افزود: مقام معظم رهبری و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خط را برای ما مشخص کردند و آن مسیر انقلاب اسلامی است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئله اصلی را مرزبانی از ارزش‌های انقلاب دانست و افزود: باید از ارزش های انقلاب حراست و حفاظت کنیم و این به معنای تنگ نظری نیست.

وی در ادامه، گفت: ما در وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در انتصاب مدیران کل استان ها فارغ از مسائل سیاسی عمل می کنیم و از مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان نیز می‌خواهیم که در این راستا گام بردارد.

هاشمی ضمن تاکید بر اینکه کل بودجه فرهنگی دستگاه‌های فرهنگی کشور به 2 درصد هم نمی‌رسد، افزود: اقتصاد به دلیل فشارها دچار مشکل بوده که در این راستا مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای برای اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی و مصرف کالای داخلی دارند که اگر باورهای مردم نسبت به این موضوع عوض شود و به مسئله اقتصاد داخلی با دید فرهنگی نگاه کنیم، شاهد تحول در سایر حوزه‌ها نیز خواهیم بود. زیرا حل مسائل با نگاه فرهنگی امکان پذیر است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد درخواست کرد، مسئله افزایش ۳۵ درصد افزایش حقوق پرسنل فرهنگ و ارشاد استان را پیگیری کنند.

وی ضمن اینکه از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست تولید فرهنگی را در دستور کار داشته باشند، از محمدعلی پیرسبزی، مدیرکل سابق به دلیل برخورد خوبی که نسبت به جابجایی داشتند تقدیر و تشکر کرد.

هاشمی، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را جوانی خوب، انقلابی، از خانواده فرهنگ و ارشاد، با انگیزه، دارای ابتکار و برآمده از استان دانست و اظهار کرد: در حکم نامبرده دوازده بند مورد تاکید بوده که باید به آنها پایبند باشند که این برای ما میعاد و میثاق محسوب می‌شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست با برادری و نیت خالص همکاری لازم را در راستای هرچه بهتر فعالیت های فرهنگی داشته باشند، زیرا لازمه کار فرهنگی «اعتماد» و «احترام متقابل» است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی/ این بشر گوله نمکه + فیلم