فاصله مردم با فرهنگ، جامعه را دچار چالش می کند


فاصله مردم با فرهنگ، جامعه را دچار چالش می کند

درخشان یکی از مهم ترین مسائل فرهنگ و ارشاد اسلامی را نگاه مردمی به مسائل فرهنگی خواند و گفت: اگر مردم با این موضوع (فرهنگ) فاصله گرفتند، دچار چالش خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» عصر امروز (۲۴ بهمن ماه) در آئین معارفه خود به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استان های این وزارتخانه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، روسای دفاتر نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: اگر خدمتی در نظام جمهوری اسلامی نصیب ما شد، همه از برکت خون شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیریت یک امانت است که مهم ترین وظیفه ما صیانت از آن بوده تا به مسئول بعد از خود تحویل دهیم.

وی حوزه فرهنگ را عصاره اجتماعی جامعه بشری دانست و خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی ایران فرهنگ، دین، شریعت و آموزه‌های دینی پایه آن است که در استان ما باورهای فرهنگی و دینی به صورت ویژه مورد توجه است.

درخشان یکی از مهم ترین مسائل فرهنگ و ارشاد اسلامی را نگاه مردمی به مسائل فرهنگی خواند و ادامه داد: اگر مردم با این موضوع (فرهنگ) فاصله گرفتند، دچار چالش خواهیم شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فرهنگ باید بین توده مردم نمود داشته باشد و این موضوع با همکاری هنرمندان، اصحاب فرهنگ هنر و رسانه صورت می گیرد.

وی به ظرفیت‌های ارزشمند استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: این استان هنرمندان تراز نخست همچون «سید محمد سلیمی» فرزند شهید در حوزه فرهنگ و هنر دارد که توانست در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بدرخشد و امثال این هنرمندان در استان کهگیلویه و بویراحمد فراوان است.

درخشان با بیان اینکه تلاش استاندار کهگیلویه و بویراحمد تعامل با حوزه فرهنگ و رسانه بیشتر از گذشته است، گفت: برنامه تحولی در وزارتخانه از طرف بنده ارائه شد و خدا را شاهد می گیرم با کسی این برنامه نوشته نشده، ولی با توجه به غدغه های فرهنگی که داشتم برنامه ها در ۱۷ شاخص و ۵۰ راهبرد تهیه و تنظیم شد و تلاش می‌کنم به این برنامه‌ها پایبند بوده و در راستای اجرایی شدن آنها تلاش کنم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در نشست با اصحاب رسانه برنامه های خود در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را اعلام خواهد کرد، افزود: با تعامل سایر مجموعه ها و همراهی مجموعه های مومن و انقلابی کار را به پیش خواهیم برد.

وی از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مجموعه وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، نمایندگان مردم شهرستان های استان در مجلس شورای اسلامی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد با این مسئولیت و اعتماد نامه بتوانیم امانتدار و خدمتگزار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

درخشان اظهار کرد: درب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیش از گذشته بر روی اصحاب فرهنگ هنر و رسانه باز است و تلاش ما استفاده از نظرات، تجربیات و راهنمایی های این عزیزان خواهد بود.

گفتنی است در پایان این آئین از زحمات محمد علی پیرسبزی مدیرکل سابق تجلیل و امین درخشان با حکم محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل