بازیگران فیلم الو الو من جوجوام بعد از 27 سال!


بازیگران فیلم الو الو من جوجوام بعد از 27 سال!

اگر 27 سال پیش زمانی که فیلم الو الو من جوجوام ساخته و پخش شد این فیلم را دیده باشید از طریق این مطلب می توانید بفهمید که هر کدام از بازیگران این قیلم چه شکلی شده و در چه شرایطی هستند.

خانم‌بزرگ مصمم است تا گردن‌بند معروف به «آینه جادو» را به نوه‌اش ریحان ببخشد، اما نیمتاج خانم دختر طردشده خانم‌بزرگ و هم‌چنین پسرش که نمی‌خواهند این امر صورت گیرد با کمک دو سارق (جهانگیر و عبدالله) تصمیم به سرقت گردن بند می‌گیرند. سارقین، به هنگام فرار سوار اتومبیل صمیمی (عروسک‌ساز نمایش کودکان) و ساکن منزل خانم‌بزرگ شده و از صحنه دور می‌شوند، در حالی‌که عروسک‌های جوجو و میو نیز سوار ماشین هستند..

مهتاب نصیرپور در سال ۱۳۴۴ در کازرون زاده شد. او مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۱ بدست آورد. مهتاب نصیرپور از سال ۱۳۶۵ بازی در تئاتر را با نمایش «حادثه در صبح پاییزی» آغاز کرد و از سال ۱۳۷۰ بازی در سینما را با فیلم مسافران آغاز نمود. فعالیت او در تلویزیون از سال ۱۳۶۸ آغاز شد. پس از آن به آموزش بازیگری در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت

بازیگران فیلم الو الو من جوجوام بعد از 27 سال!

عادل بزدوده (زادهٔ ۱۳۳۵ در تهران) نویسنده، کارگردان نمایش عروسکی و عروسک‌ساز ایرانی است.او فارغ‌التحصیل رشتهٔ نمایش عروسکی از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه هنر تهران است.وی همسر طاهره برومند (خواهر مرضیه برومند) است. همچنین یکی از عروسک گردانان زیزی گولو نیز می‌باشد.

از جمله کارهای بزدوده می‌توان به ساخت عروسک‌های پسرخاله، زی زی گولو، شهر موش‌ها، خونه مادر بزرگه و الو الو من جوجوام اشاره کرد.

بازیگران فیلم الو الو من جوجوام بعد از 27 سال!

میرمهدی هاشمی قرمزی ۱۶ آذر ۱۳۲۵ در لنگرود به دنیا آمد. او همسر گلاب آدینه، پدر نورا هاشمی و برادر ناصر هاشمی کارگردان و بازیگر سینما است. وی در سال ۱۳۵۲ در رشتهٔ هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. فعالیت در تئاتر را به عنوان بازیگر به همراه داریوش فرهنگ در سال ۱۳۴۸ با تشکیل گروه تئاتر «پیاده» آغاز نمود.

بازیگران فیلم الو الو من جوجوام بعد از 27 سال!

حسن رضایی (زاده ۱۳۱۸ در ملایر) بازیگر و بدلکار سینمای ایران است. او در ۱۵۰ فیلم ایرانی ایفای نقش کرده است. وی دو بار برای فیلم‌های شبح کژدم (۱۳۶۵) و آبادانی‌ها (۱۳۷۰) هر دو به کارگردانی کیانوش عیاری نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم مرد از جشنواره فیلم فجر شده است. او بازیگری را با بازی در دو سه نمای محدود از فیلم پیمان دوستی (۱۳۳۸) به کارگردانی مهدی رئیس فیروز آغاز کرد.

بازیگران فیلم الو الو من جوجوام بعد از 27 سال!

کیومرث ملک مطیعی در ۱۳ دیسال ۱۳۱۵ در بندرانزلی زاده شد، او دانش‌آموخته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه بود. بازی در تئاتر را سال ۱۳۴۷ در رشت و بازی در سینما را در سال ۱۳۵۰ شروع کرد.او پدر کامران، کیوان و کتایون ملَک مطیعی می‌باشد. از وی دو نوه دختر بنام کیانا (هنرپیشه تئاتر) و دریا ملَک مطیعی (مُدل و استریمر) به جا مانده‌است.ملک مطیعی در روز ۲۱ فروردین ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۵۰ بعدازظهر بر اثر ایست قلبی در بیمارستان شریعتی تهران درگذشت و پیکرش روز بعد در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد. او مدتی به علت بیماری مشکلات گوارشی نیز در همین بیمارستان بستری بوده‌است

جهانگیر فروهر (زاده ۳ خرداد ۱۲۹۵ تهران – درگذشته ۱۵ آبان ۱۳۷۶ تهران) از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بود.

جهانگیر فروهر در بیش از ۱۰۰ فیلم، ۳۰ سریال و چند اثر تئاتری به ایفای نقش پرداخت و از فیلم‌های مهمی که او بازی کرده می‌توان به سوته‌دلان و مسافران اشاره کرد.
لیلا فروهر، خوانندهٔ ایرانی مقیم لس‌آنجلس، دختر اوست که در برخی فیلم‌های سینمایی مانند گل خشخاش، رابطه جوانی و شب آفتابی با او همبازی بوده‌است.

بازیگران فیلم الو الو من جوجوام بعد از 27 سال!

مهری ودادیان (زاده ۲ خرداد ۱۳۱۵ در تهران – درگذشتهٔ ۹ اسفند ۱۳۸۹ در تهران) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بود.وی که در اواخر عمر به بیماری آلزایمر و پارکینسون مبتلا شده بود، در ۹ اسفند ۱۳۸۹، به دلیل عفونت شدید ریه، بالابودن قند خون و بیماری کلیوی در سن ۷۴ سالگی در بیمارستان سجاد واقع در میدان فاطمی تهران درگذشت و پیکرش از مقابل خانه سینما در تهران تشییع و به خاک سپرده شد.

فرخ‌لقا هوشمند با نام اصلی فرخ‌لقا پوررسول (۲۵ اسفند ۱۳۰۷–۲۲ تیر ۱۳۸۸) بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون بود. فرخ‌لقا هوشمند سابقه حضور در بیش از ۷۰ فیلم سینمایی را دارد که از میان آن‌ها می‌توان به شب قوزی (فرخ غفاری)، خواستگار (علی حاتمی)، کلاغ (بهرام بیضایی) و مجموعه فیلم‌های صمد اشاره کرد.او در سال ۱۳۰۷ در رشت به دنیا آمد. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۲۴ تا سال ۱۳۳۵ در گیلان و سپس در تهران تا سال ۱۳۴۲ آغاز و بازی در سینما را سال ۱۳۳۶ با ایفای نقش کوتاهی در «نردبان ترقی»، با همکاری «پرویز خطیبی» آغاز کرد. او در تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۸۸ پس از ۳۲ روز بستری درگذشت

بازیگران فیلم الو الو من جوجوام بعد از 27 سال!

مریم سعادت (زاده ۱۳۳۷ در تهران) بازیگر و عروسک گردان اهل ایران است.

بازیگران فیلم الو الو من جوجوام بعد از 27 سال!

ارژنگ امیرفضلی (زادهٔ ۱۳۴۹) بازیگر و کارگردان اهل ایران است. او پسر حسین امیرفضلی، بازیگر و کارگردان قدیمی ایران است.

ارژنگ امیرفضلی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۷ در تئاتر با نمایش تجربه‌ای بر مسلم ابن عقیل به کارگردانی محمود عزیزی شروع کرد و کار خود را در تلویزیون با برنامهٔ «نوروز ۷۲» به کارگردانی داریوش کاردان، همراه با مهران مدیری و حمید لولایی آغاز کرد. وی علاوه بر بازیگری در سینما، تلویزیون و تئاتر، کارگردانی چند مجموعهٔ تلویزیونی را نیز در کارنامهٔ کار خود دارد. امیرفضلی بیشتر به‌عنوان یک کمدین شناخته می‌شود.

از مهمترین آثار وی می‌توان به «الو الو من جوجوام» (مرضیه برومند)، «جنگجوی پیروز» (مجتبی راعی)، «مربای شیرین» (مرضیه برومند)

بازیگران فیلم الو الو من جوجوام بعد از 27 سال!

رُقیه چـِهره‌آزاد با نام اصلی رقیه فخرالملوک توکلی (زاده ۱۲۸۶ – درگذشته ۱۰ دی ۱۳۷۳) هنرپیشه سینمای ایران بود. وی همچنین مادر بزرگ افسانه چهره‌آزاد است.رقیه چهره‌آزاد در سال ۱۳۴۱ از انجمن دوستداران تئاتر، به مناسبت روز جهانی تئاتر، دیپلم افتخار گرفت. همچنین برای بازی در فیلم مادر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در ۸۱ سالگی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به وی اعطا شد. در آن زمان او مسن‌ترین بازیگری بود که برندهٔ این جایزه شده‌است. وی در طول حیات هنری خود در آثار مختلفی بازی کرده‌است که از آنها می‌توان به طوفان زندگی، سوته‌دلان، دستکش سفید، پریچهر، ارثیه، مادر، عروس، دلشدگان، الو! الو! من جوجوام و تهران روزگار نو اشاره کرد. چهره‌آزاد همچنین در مجموعه‌هایی تلویزیونی همچون آرایشگاه زیبا، هزاردستان و مزد ترس به ایفای نقش پرداخته‌است. هنگام درگذشت رقیه چهره‌آزاد؛ روزنامه‌ها، نقل قولی از نقش غلامرضا (اکبر عبدی) را در فیلم، در تیتر خود نوشتند: «مادر مرد. از بس که جان ندارد.»

فهیمه راستکار (زادهٔ ۲۹ اسفند ۱۳۱۲ – درگذشتهٔ ۲ آذر ۱۳۹۱) دوبلور و هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران بود. فهیمه راستکار پنجشنبه دوم آذر ۱۳۹۱ پس از گذراندن یک دوره بیماری طولانی آلزایمر، در ۷۸ سالگی در منزل شخصی‌اش درگذشت و پیکرش جمعه سوم آذرماه در بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد.

بازیگران فیلم الو الو من جوجوام بعد از 27 سال!


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان