100 چاه غیرمجاز در آباده فارس مسدود شد


100 چاه غیرمجاز در آباده فارس مسدود شد

شیراز- ایرنا- همزمان با اعلام خبر توقیف دو دستگاه غیرمجاز حفاری در شهرستان آباده، اعلام شد که از ابتدای سال 1400 تا 25 بهمن‌ماه همین سال، یکصد حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شمالی استان،‌مسدود شده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان آباده چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: دو دستگاه کمپرسور حفاری غیر مجاز چاه کشاورزی در شهر سورمق از توابع این شهرستان شمالی استان فارس توقیف شد.
احمدرضا محمودی افزود: در پی گشت زنی و انجام کار عملیاتی و اطلاعاتی عوامل گشت وبازرسی اداره منابع آب آباده مطلع شدند که دو دستگاه حفاری کمپرسور در حوزه سورمق در حال انجام عملیات حفاری است که پس از هماهنگی با مراجع قضایی و حضور به موقع عوامل اداره در محل، هر دو دستگاه با موفقیت توقیف و به محل اداره منتقل شد.
وی توضیح داد: یکی از دستگاههای حفاری در محلی محصور در شهر سورمق بود که با کسب مجوز از دادستانی و حضور یگان انتظامی سورمق موفق به ورود و توقیف دستگاه شدیم.
محمودی افزود: در شهرستان آباده یک هزار و ۶۹۳ حلقه چاه مجاز و همچنین ۳۷۰حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد.

همچنین کارشناس حقوقی منابع آب آباده نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۲۵ بهمن‌ماه همین سال، ۱۰۰ حلقه چاه غیر مجاز با همکاری دستگاه قضایی و انتظامی پر و مسلوب المنفعه شده و تعداد ۲۳۴ حلقه چاه غیر مجاز دیگر نیز در نوبت پر کردن قرار دارند.
سید محمد مهدی راسخ ضمن هشدار به متخلفین اعلام کرد: هیچ تخلفی را بی پاسخ نخواهیم گذاشت و قاطعانه با حفاران متخلف در هر ساعت از شبانه روز برخورد خواهیم کرد.

شهرستان آباده در ۲۷۶ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تثبیت حریم تالاب هفت برم فارس