بناهای تاریخی قابل واگذاری به مدیریت شهری شناسایی می‌شود


بناهای تاریخی قابل واگذاری به مدیریت شهری شناسایی می‌شود

شهرکرد - ایرنا - سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: بناهای تاریخی قابل واگذاری به مدیریت شهری در استان شناسایی و به شورای اسلامی شهرها اعلام می‌شود.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، علی‌رضا جیلان شامگاه چهارشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در همین راستا شهرداری‌ها می‌توانند برای بازسازی و بهره‌برداری از مکان‌های تاریخی قابل واگذاری و درآمدزایی اقدام کنند.
وی با اشاره به انتظارات بالا از حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: مردم از این بخش انتظار تحول دارند و فضای مجازی عملکرد مدیران را ارزیابی می‌کند.
جیلان تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود بیان و تصریح کرد: این اقدام در اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی نقش مستقیم ایفا می‌کند.
وی با اشاره به کمبود اعتبارات حوزه‌های مختلف مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یادآور شد: پیگیری‌هایی در سطح ملی برای دریافت ردیف ملی اعتباری ویژه این اداره‌کل انجام شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تحقق اهداف مورد نظر در طرح شهرکرد، شهر ملی نمد با همکاری شهرداری انجام و برای تبدیل شهرکرد به شهر جهانی نمد اقدام و پیگیری می‌شود.
وی گفت: همسویی دولت و مجلس شورای اسلامی بهترین فرصت برای کاهش مشکلات و ارتقای امور مختلف مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایجاد می‌کند.
جیلان به تلاش جدی برای تحقق اهداف توسعه‌ای اشاره و تاکید کرد: منطقه نمونه گردشگری شیدا شهرستان بن پس از ۱۲ سال تلاش شبانه‌روزی در شورای‌عالی معماری و شهرسازی ایران تصویب شد.
سیاوش سلیمانی دشتکی رییس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در استان می‌توانند به‌عنوان بازوان توانمند دستگاه‌های اجرایی عمل کنند.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان برای دعوت از سرمایه‌گذاران به‌منظور سرمایه‌گذاری در بخش‌های استان و تقویت بخش خصوصی کمک کنند.
سلیمانی افزود: توجه به بخش‌های مهم گردشگری و تقویت جذب توریست‌های گردشگری می‌تواند در برقراری درآمدهای مجموعه مدیریت شهری تاثیرگذار باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همرنگ جماعت شدن؛ عامل بی‌رغبتی نسبت به لباس‌های محلی