اجرای طرح «شناسایی استعدادهای قرآنی محلات» در کردستان


اجرای طرح «شناسایی استعدادهای قرآنی محلات» در کردستان

مدیرکل اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: طرح «شناسایی استعدادهای قرآنی محلات» در قالب مسابقات قرآنی محله محور در مساجد و بقاع متبرکه استان کردستان اجرا می‌شود.

خلیل همتی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اجرای مسابقات قرآنی محله‌محور در اوایل انقلاب اسلامی در سطح مساجد، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان تصمیم به احیای این طرح قرآنی گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا طرح «شناسایی استعدادهای قرآنی محلات» در قالب مسابقات قرآنی محله‌محور در مساجد و بقاع متبرکه استان کردستان طراحی و تدوین شد، افزود: مسابقات قرآنی محله‌محور برای اولین بار همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در امامزادگاه هاجر و سارای شهرستان قروه برگزار شد.

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: این طرح با هدف ایجاد رقابت سالم قرآنی بین مردم، فراهم کردن زمینه لازم برای شناسایی قاریان و حافظان قرآنی در سطح محلات، تشویق جوانان و تلاش برای جذب حداکثری مردم در برنامه‌های قرآنی اجرا می‌شود.

وی به مراحل اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: شناسایی بقاع متبرکه و مساجد شاخص استان، تأمین منابع مالی طرح، بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و واقفان قرآنی تبلیغات و اطلاع‌رسانی از جمله مراحل اجرای این طرح بوده است.

همتی با اشاره به تدوین دستورالعمل اجرای این طرح قرآنی اثرگذار در سطح استان کردستان، افزود: در اجرای موفق این طرح قرآنی نیازمند مساعدت و همکاری صداوسیما مرکز استان، اتحادیه مؤسسات قرآنی استان، شهرداری و شورای شهر هستیم.

وی با اشاره به اجرای این طرح در دو رشته حفظ و قرائت قرآن کریم یادآور شد: در راستای اجرای این مسابقات فراخوانی از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در محلات همجوار مساجد و بقاع متبرکه شاخص استان اعلام می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در بقاع متبرکه و مساجد اعلام شده در مسابقات شرکت کنند و در پایان نفرات برتر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا