3 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی و هنری تخصیص یافت


3 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی و هنری تخصیص یافت

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شانزدهمین نشست مجمع عمومی فرهنگستان هنر با اشاره به نقش فرهنگستان هنر به عنوان پشتوانه اصلی فکری در تصمیم‌گیری‌های حوزه فرهنگ گفت: اساتید و گروه‌های مختلف عضو این فرهنگستان می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های وزارت فرهنگ تاثیرگذار باشند.اسماعیلی در این نشست که صبح 28...

3 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی و هنری تخصیص یافت

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شانزدهمین نشست مجمع عمومی فرهنگستان هنر با اشاره به نقش فرهنگستان هنر به عنوان پشتوانه اصلی فکری در تصمیم‌گیری‌های حوزه فرهنگ گفت: اساتید و گروه‌های مختلف عضو این فرهنگستان می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های وزارت فرهنگ تاثیرگذار باشند.

اسماعیلی در این نشست که صبح ۲۸ بهمن در محل ساختمان اصلی فرهنگستان هنر برگزار شد با اشاره به ماموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدیریت کلان فرهنگ و هنر کشور از موضوع مرجعیت فرهنگی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه در دولت مردمی یاد کرد و گفت: یکی از محور‌های اصلی برنامه‌های پیشنهادی من در فرآیند رای اعتماد از سوی مجلس شورای اسلامی، بازگرداندن مرجعیت فرهنگی به این وزارتخانه در حوزه مدیریت فرهنگی و هنری کشور بود. در این برنامه جامع، گستردگی وظایف نه به دلیل وسعت حوزه فعالیت وزارت فرهنگ بلکه به دلیل سیاست‌گذاری متمرکز برای اصلاح رویه‌ها و پیشرفت منطقی در این حوزه قلمداد شده است.

رییس شورای هنر کشور افزود: دولت مردمی به این مساله که فرهنگ و هنر باید پیشران نظام حکمرانی کشور قرار بگیرد توجه ویژه‌ای دارد و این امر مهم نه به عنوان یک شعار بلکه به مثابه راهنمای عمل در دولت مردمی، مورد توجه شخص رئیس جمهور است.

وی در ادامه حضور رئیس محترم در موزه هنر‌های معاصر و دیدار با اساتید فرهنگی و هنری و دستورات صریح او برای اقدامات موثر در حوزه فرهنگ و هنر را شاهدی بر این امر دانست.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در پیشبرد فعالیت‌های کلان این حوزه بیان کرد: ما اکنون در سفر‌های استانی با پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی و هنری بسیاری رو به رو هستیم که نیازمند تکمیل و اتمام برای استفاده عمومی است.

وزیر فرهنگ در همین راستا از تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان در ۱۴ سفر استانی دولت برای تکمیل پروژه‌های این وزارتخانه خارج از اعتبارات وزارت‌خانه متبوع خبر داد و افزود: تالار مرکزی اراک، تالار مرکزی ارومیه، تالار مرکزی ساری و همچنین تالار مرکزی گرگان از جمله مراکزی است که در همین راستا به زودی به بهره برداری می‌رسد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه همواره در حوزه فرهنگ و هنر از کمبود بودجه گلایه وجود داشته است افزود: این امر در لایحه بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس ۲ درصد از اعتبارات تمام دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی طبق آئین‌نامه‌ای که وزارت فرهنگ به تصویب دولت می‌رساند به طور اختصاصی در حوزه فرهنگ هزینه می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این نشست با اشاره به جایگاه فرهنگستان هنر در اعتلای فرهنگ و هنر ایران عنوان کرد: شخصیت‌های عضو این فرهنگستان همگی نماد‌های اصیل فرهنگ و هنر کشورمان هستند که سیاست کلی ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگاه تعاملی با تمامی این سرآمدان فرهنگ و هنر است.

اسماعیلی در پایان با اشاره به برگزاری رویداد مهم بین‌المللی هفته حکیم نظامی از سوی این وزارتخانه در ۲۱ اسفند ماه سال جاری از برگزاری رویداد بین‌المللی نوروز در آغاز قرن جدید شمسی با حضور وزرای فرهنگ کشور‌های عضو حوزه نوروز به میزبانی ایران خبر داد و مطرح کرد: با توجه به اهمیت بالای این رویداد شخص رییس جمهور کشورمان در مراسم افتتاحیه این رویداد شرکت خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !