300 لیتر روغن زیتون تقلبی در رفسنجان کشف شد


300 لیتر روغن زیتون تقلبی در رفسنجان کشف شد

کرمان - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان گفت: 75 قوطی چهار لیتری روغن زیتون تقلبی به میزان 300 لیتر در رفسنجان کشف و ضبط شد.

علی حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در بازدید از تعدادی واحد صنفی رفسنجان با حضور کارشناسان اداره های صمت و جهاد کشاورزی، مقادیر زیادی روغن زیتون تقلبی کشف شد.

وی اظهار داشت: در این راستا روغن های تقلبی مکشوفه جمع آوری و ۲ نفر متهم دستگیر شدند که پس از تشکیل پرونده برای یک واحد صنفی؛ پرونده به منظور رسیدگی و اِعمال قانون به تعزیرات حکومتی رفسنجان ارسال شد.

وی افزود: متأسفانه روغن زیتون با روغن سویا مخلوط شده و بیشتر در ظرف های چهارلیتری فلزی به قیمت گزاف ( ۱۷۰ هزار تومان) توسط فروشندگان مواد غذایی عرضه می شود در حالی که چهارلیتری روغن زیتون خالص با قیمت بیش از ۵۰۰ هزار تومان عرضه می شود.

حسینی نسب خاطرنشان کرد: این روغن های تقلبی در کارگاهی در کرج تهیه شده و محل دپوی آن ها در یزد است که از یزد به مناطق مختلف کشور ارسال و به مردم فروخته می شود.

وی افزود: متاسفانه برخی از فروشندگان مواد غذایی مبادرت به فروش این کالا به شهروندان رفسنجانی می کردند که با کشف این نوع کالا و برخورد قاطع بازرسان از ادامه عرضه آن جلوگیری به عمل آمد.

حسینی نسب توصیه کرد: مردم و مصرف کنندگان کالاهای اساسی، کالای مرغوب و با کیفیت را خریداری کنند و هرگز با توجه به قیمت ارزان، آن را نخرند که جیب سودجویان را پر و جنس تقلبی را به جای اصلی خریداری می کنند.

رفسنجان با جمعیت بالای ۳۲۰ هزار نفر در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه