بارش برف و باران آذربایجان غربی را فرا می گیرد


بارش برف و باران آذربایجان غربی را فرا می گیرد

ارومیه-ایرنا- کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه های پیش بینی و پیش یابی بارش برف و باران متناوب از فردا، شنبه استان را در بر می‌گیرد.

یاسر اشتاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هوای استان امروز ابری و تا حدودی نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و در جنوب غرب همراه با بارشهای پراکنده و خفیف است.

وی گفت: از اواخر وقت روز شنبه سامانه بارشی وارد آذربایجان غربی می شود و تا پایان روز یکشنبه در استان فعال خواهد بود.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: بارشهای روز شنبه در نیمه جنوبی و تا حدودی مرکز استان پیش بینی می شود و برف و باران و وزش باد از اثرات این سامانه جدید بارشی است.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران سردترین شهر در شمال استان با دمای منفی ۶ درجه سانتی گراد و پلدشت گرم ترین شهر با دمای مثبت ۱۲ درجه سانتی گراد بوده است و دمای ارومیه بین منفی ۲ و مثبت هفت درجه سانتی گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در منطقه ای کوهستانی با آب و هوای سرد قرار دارد و سالانه ۴۵۰ میلیمتر بارندگی در آن رخ می دهد.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی