کرونا در سه روز جان 20 نفر را در هرمزگان گرفت


کرونا در سه روز جان 20 نفر را در هرمزگان گرفت

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طی سه روز اخیر، 20 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان جان خود را از دست دادند که این آمار بسیار نگران کننده است.

دکتر فاطمه نوروزیان شنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیشترین فوتی این سه روز مربوط به ۲۹ بهمن ماه با ثبت ۹ فوتی است.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته نیز چهار نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و آمار فوتی ها در استان به دو هزار و ۵۲۶ نفر رسید.

دکتر نوروزیان تصریح کرد: متاسفانه بیش از ۵۰ درصد از فوتی های اخیر واکسن کرونا تزریق نکرده بودند، شماری نیز تنها یک دز دریافت کرده بودند و شماری نیز از مدت دریافت دز دوم واکسنشان بیش از ۶ ماه گذشته بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه هم اکنون در اوج شیوع کرونا هستیم، گفت: در حال حاضر ۱۰ شهرستان در استان قرمز بوده و شهرستان های بوموسی، بشاگرد و سیریک نارنجی هستند که این وضعیت خود نشان دهنده سطح انتشار و شیوع بالای ویروس در هرمزگان است.

نوروزیان آخرین آمار مبتلایان کرونا در هرمزگان را ۷ هزار و ۷۰۵ نفر اعلام کرد و بیان داشت: هم اکنون ۳۲۹ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس مرگبار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این شمار ۵۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر بوده و حال ۱۱ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

این مقام مسوول با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، افزود: تاکنون ۳ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۳۲۸ دز واکسن کرونا در هرمزگان تزریق شده که از این میزان یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۹۸ دز در نوبت اول، یک میلیون و ۲۵۷ هزار و ۳۶۷ دز در نوبت دوم و ۵۳۱ هزار و ۷۲۳ دز در نوبت سوم تزریق شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان