عدم مراجعه 400 هزار نفر در استان اردبیل برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا


اردبیل- ایرنا- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و...
اردبیل- ایرنا- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: به رغم آغاز تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای همه شهروندان در اجرای طرح واکسیناسیون همگانی، تاکنون 400 هزار نفر از اهالی استان به رغم فرا رسیدن زمان تزریق، برای دریافت نوبت سوم واکسن مراجعه نکرده‌اند.

دکتر محمد جعفرزاده روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا و در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل افزود: تاکنون ۳۱۸ هزار و ۸۶۰ نفر معادل ۳۴ درصد جمعیت هدف استان، نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به تزریق ۹۳۶ هزار و ۲۵۹ دُز نوبت اول واکسن کرونا در سطح استان اردبیل، میزان پوشش نوبت اول واکسن در این استان را ۹۶ درصد اعلام کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از تزریق ۸۱۸ هزار و ۹۷۹ دُز نوبت دوم واکسن کرونا در سطح این استان خبر داد و میزان پوشش نوبت دوم واکسن کرونا در استان اردبیل را ۸۷ درصد ذکر کرد.

وی خواستار مراجعه شهروندان برای تزریق هر سه دُز واکسن کرونا توسط شهروندان شد و اظهار کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۲ میلیون و ۷۴ هزار و ۹۸ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

دکتر جعفرزاده، تزریق نوبت سوم واکسن کرونا را در پیشگیری از ابتلا به سویه اومیکرون بسیار موثر عنوان کرد و با اشاره به آغاز تزریق واکسن کرونا برای جمعیت سنی بالای پنج سال ساکن در استان اردبیل گفت: امیدواریم با ادامه همین روند، شیوع موج ششم در استان گسترده نباشد.

وی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

به گزارش ایرنا، در ادامه روند صعودی شیوع کرونا در سطح استان و با تشدید روند شیوع، هم‌اکنون شهرستان مشکین‌شهر، پارس‌آباد و اردبیل در وضعیت قرمز، شهرستان خلخال، نیر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت نارنجی و شهرستان گرمی، بیله‌سوار، نمین و کوثر نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.چ


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته