برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز روستای زیارت گرگان شدت می‌گیرد


برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز روستای زیارت گرگان شدت می‌گیرد

گرگان - ایرنا - رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به وقوع برخی ترک فعل‌ها از سوی مدیران فعلی و سابق که منجر به ساخت و ساز بی‌رویه در روستای زیارت گرگان شد گفت: برخورد قانونی با متخلفان انفال و متصرفان روستای زیارت بیشتر می‌شود.

حیدر آسیابی امروز یکشنبه به همراه تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی گلستان از ساخت و سازها و مناطق پیرامونی زیارت بازدید کرد و گفت: کوتاهی و سهل انگاری برخی مدیران در ساخت و ساز غیرمجاز و تجاوزهای صورت گرفته به منابع طبیعی این روستا آشکار است و تشکیل پرونده ترک فعل برای این مدیران آغاز شد.

وی بیان کرد: در گام نخست مالکان همه بناهای ساخته شده در دل کوه های زیارت ، شناسایی می شوند و در گام بعدی بناهای غیرمجاز مطابق قانون قلع و قمع خواهد شد.

آسیابی گفت : دستگاه های اجرایی متولی موظفند در شناسایی مالکان این واحدها به دادستانی کمک کنند.

بازدید از اقدامات صورت گرفته در خصوص صیانت از رودخانه زیارت ، بازدید از اراضی زراعی جنوب زیارت ، سرکشی از سرحدات منطقه حفاظت شده جهان نما در زیارت و اراضی جنگلی پیرامونی و دست اندازی‌های صورت گرفته و بررسی اقدامات صورت گرفته در خصوص آزاد سازی حریم راه در این روستا از جمله برنامه های ریس کل دادگستری گلستان در این بازدید بود

در حاشیه روستای زیارت بیش از ۱۵۰۰ واحد غیرمجاز ساخته شده که مجوز کمیسیون ماده یک تبصره یک جهاد کشاورزی را ندارند و ساخت آنها مربوط به قبل از دهه ۷۰ شمسی است.

روستای زیارت دارای ۹۰۰ هکتار زمین کشاورزی و مستثنیات است که بیشتر این زمین‌ها از شیب ۱۲ تا ۱۵ درصد برخوردار بوده و باید به باغ تبدیل شوند تا از فرسایش خاک جلوگیری شود.

روستای زیارت در ارتفاع هزار متری از سطح دریا از شمال به ناهارخوران و ارتفاعات بندسر و خمام شهر، از شرق به ارتفاعات خال دره، از غرب به ارتفاعات مازوآش، ادیم و کمرسر و از جنوب به آبشار و ارتفاعات پوشیده از جنگل محدود می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افشای راز توافق راهبردی عمان و امارات/ بلندپروازی عربی در میانه جنگ خاورمیانه