هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد


هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد

هواشناسی خراسان رضوی با پیش‌بینی بارش‌های رگباری در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

آفتاب‌‌نیوز :

در اطلاعیه روز یکشنبه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی آمده است: طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود شاهد بارندگی در اغلب نقاط استان باشیم بطوری که فردا (دوشنبه) بر حجم و گستره بارش‌ها در استان افزوده خواهد شد.

در این اطلاعیه وقوع بارش‌های رگباری در برخی نقاط استان همراه با رعد و برق پیش بینی شده است که در نواحی مستعد به همراه بارش تگرگ خواهد بود. همچنین بارش برف و باران همراه با کولاک برف در نواحی سردسیر و کوهستانی استان به‌ ویژه دوشنبه شب و اوایل وقت سه‌شنبه پیش بینی می‌شود.

این اطلاعیه با اشاره به کاهش دمای هوای روزانه بین ۶ تا ۸ درجه و دمای شبانه بین ۴ تا ۶ درجه سلسیوس ، وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت را در روز دوشنبه پیش بینی کرده است. همچنین احتمال ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و آب‌گرفتگی به‌ ویژه در نیمه جنوبی و برخی نقاط مرکزی استان دور از انتظار نیست.

بیشترین حجم بارش‌ها روز دوشنبه در شهرستان‌ها و توابع کلات نادری، تربت‌حیدریه، زاوه، نیشابور، رشتخوار، ارتفاعات بینالود، فریمان، گناباد، کاخک گناباد، بجستان، بردسکن، سرخس، صالح آباد، نواحی غربی تربت‌جام، باخرز، تایباد، خواف، کاشمر، کوهسرخ، قوچان، چناران، نواحی شرقی درگز، فیروزه، نواحی شرقی سبزوار، جاده بردسکن - سبزوار و شهرستان مشهد پیش‌بینی شده است.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است ضمن عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید را فراهم کنند و همچنین با خودداری از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده‌ای همراه داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق