استاندار : دریا بهترین فرصت اشتغال‌زایی در مازندران است


استاندار : دریا بهترین فرصت اشتغال‌زایی در مازندران است

ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفت: گردشگری و استفاده از ظرفیت دریا بهترین فرصت اشتغال‌زایی است و باید از این ظرفیت مازندران استفاده شود.

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی پور، شامگاه یکشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان گلوگاه اظهار کرد: شهرستان گلوگاه از قابلیت های فراوانی در کوه، جنگل و دریا برخوردار است که باید از این مواهب الهی به درستی برای توسعه اقتصادی استفاده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان گلوگاه مسیر و مقصد گردشگری است باید از این ظرفیت ها استفاده شود و این در حالیست که تاکنون از این طرفیت ها استفاده نشده و مردم از آ؛ن منتفع نشده اند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه بیش از ۶۰ درصد مردم در گلوگاه به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول هستند؛ خاطر نشان کرد: باید در این بخش با دقت بیشتری وارد عمل شد و از دامپروری سنتی به سمت دامپروری صنعتی و توسعه اقتصادی گام برداشت.

حسینی پور گفت: تولید پروت و رشد اقتصادی برای ما مهم است و نباید اجازه دهیم که عده ای بنشینند و دیگران کار کنند؛ بلکه باید جوانان با اراده وارد عمل شده و با استفاده از توان جوانان برای توسعه و رشد اقتصادی گام برداشت.

وی ادامه داد: باید گلوگاه تبدیل به قطب گردشگری شود و با یکی شدن و دوری از تفرقه و تلاش برای یکی شدن در این راستا گام برداریم و با محوریت فرماندار برای توسعه گام برداریم و در این راستا باید مدیر جسور و توانمند برای رفع مشکلات وارد عمل شود.

استاندار مازندران افزود: با توجه به اینکه شهرستان گلوگاه مرز بین استان گلستان و سمنان با مازندران است در برخی از موارد هنوز برخی از مرزها تعیین تکلیف نشده که باید فرماندار در این بخش ورود کرده و دغدغه های مردم رادر این بخش برطرف کند.

حسینی پور افزود : برای دریای گلوگاه باید برنامه داشته و از اهل فن برای مطالعه و پژوهش در این بخش استفاده شود و این مهم باید در دستور کار فرماندار جدید گلوگاه باشد.

سرپرست فرمانداری گلوگاه هم در سخنانی با اشاره به اولویت های مهم خود اظهار کرد: در شهرستان گلوگاه دارای نیروی انسانی فعال، توانمند و کارآمد و نترس هستیم و با رفع برخی مشکلات زیرساختی تلاش داریم تا در بخش اجماع سازی وارد عمل شویم.

مهدی داودی گفت: دغدغه اجماع سازی نیروها هستم و من فرماندار نیروهای اصلاح طلب و یا اصولگرا نیستم و فرماندار همه مردم شهرستان گلوگاه هستم و از توانمندی همه افراد توانمند و اهل فکر و ایده برای رفع مشکلات استفاده خواهم کرد.

وی افزود: شناسایی و جذب نیروهای نخبه برای تدوین برنامه توسعه شهرستان، جهش تولید مسکن توسط مجلس مصوب شد و هدایت دستگاهها برای ایجاد زیرساخت برنامه مهمی است که اجرایی می شود، تعیین تکلیف کردن اراضی کشاورزی و ملی و اینکه مالکان بدانند مالک هستند و یا نه و معارضات و تداخلات برطرف شود که این مطالبه ماست و به کارگیری و استفاده از سمن ها برای توسعه شهرستان و خدمات رسانی از دیگر برنامه هاست.

در این مراسم با تجلیل از خدمات ۳۲ ماهه فریدون کلبادی نژاد، مهدی داودی که تاکنون ریاست اداره ثبت اسناد و املاک ساری را برعهده داشت، به عنوان فرماندار جدید گلوگاه معرفی شد.

شهرستان گلوگاه شرقی ترین شهر استان مازندران با جمعیت بیش از ۴۰ هزار نفری و هم مرز با استان های گلستان و سمنان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی