سازمان‌ها در ارتباط با جامعه نخبگانی کامل می‌شوند


سازمان‌ها در ارتباط با جامعه نخبگانی کامل می‌شوند

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: پزشکی قانونی به دنبال حل چالش‌های خود به کمک اساتید، نخبگان و صاحب نظران علمی است

«مهرشاد طهماسبی» در دیدار با معاون پژوهش و فناوری، نمایندگان رشته های حقوق، روانشناسی، ژنتیک و آمار، اداره ارتباط با صنعت و مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اینکه خدمات پزشکی قانونی در جامعه به عنوان یک نهاد مستقل و زیر نظر قوه قضاییه است، اظهار کرد: تعامل با مجموعه دانشگاهی و همکاری با متخصصین حوزه‌های مختلف اصلی‌ترین راه برای تکامل هر سازمانی است و مجموعه پزشکی قانونی با توجه به وظایف خطیر خود در راستای کشف حقیقت به دنبال حل چالش‌های خود به کمک اساتید، نخبگان و صاحب نظران علمی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: علاوه بر همکاری‌های پژوهشی، تعامل در حوزه آموزش، آزمایشگاه، علوم روابط عمومی و کامپیوتر از مواردی است که در ارتباط با دانشگاه محقق خواهد شد.

در ادامه «رحمت‌اله محمدی‌پور» از ایجاد بستر تعامل این چنینی ابراز خرشندی کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در ایلام با کمک ۲۰۰ عضو هیئت علمی تمام‌وقت در رشته‌های مختلف و بیش از ۶ هزار دانشجو که نزدیک به نیمی از آنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، آزمایشگاه‌های مجهز، اماکن ورزشی، مرکز رشد، سرای نوآوری، مراکز تحقیقاتی، کارگاه‌های کامپیوتر، لابراتوار زبان، مهمانسرا، سامانه‌های اینترنتی مناسب، اماکن آموزشی کافی، کتابخانه‌ها، اماکن فرهنگی، سلف سرویس و ... با دسترسی مناسب در سطح شهر فضایی را فراهم کرده که مردم به تحصیل می‌پردازند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به سیاست‌های ارتباط با «صنعت، جامعه و دانشگاه» برای حل بحران‌ها و معضلات، خاطر نشان کرد: دانشگاه باید محور حل مسئله و تلاش استادان برای نقش‌آفرینی در «حرفه، صنعت و جامعه» باشد.

همچنین «امین بختیاری» بر نقش پژوهش در دنیای امروز اشاره کرد و افزود: با توجه به ماهیت کار پزشکی قانونی و ابعاد گسترده علم پزشکی در راستای کشف حقیقت و احقاق عدالت در جامعه، پژوهش همواره یکی از ارکان اصلی در پزشکی قانونی بوده است به گونه‌ای که مرکز تحقیقات پزشکی قانونی به همت متخصصین و با هدف خودکفایی موفق به ساخت کیت ژنتیک و دستگاه هموژنایزر شد.

مسئول امور پژوهشی پزشکی قانونی استان ایلام یادآوری کرد: پزشکی قانونی ایلام از میان استان‌های غیر قطی پزشکی قانونی کشور موفق به کسب رتبه دوم پژوهش در سال 99 شده است.

گفتنی است علاوه بر بحث و تبادل نظر اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسان پزشکی قانونی در خصوص نحوه تعامل‌های علمی مشترک، چند تفاهم نامه همکاری منعقد و کارگروه مشترک پژوهشی تشکیل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان