معاون استاندار: رویکرد راهبردی در حوزه مدیریت پسماند مازندران اولویت جدی است


معاون استاندار: رویکرد راهبردی در حوزه مدیریت پسماند مازندران اولویت جدی است

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان این که اقدامات بنیادی و ریشه‌ای در تعیین سرنوشت استان اثربخش و اجتناب ناپذیر است ، گفت : رویکرد راهبردی در حوزه مدیریت پسماند اولویت جدی ما است. ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، رضا علیخانی در جلسه مدیریت پسماند استان افزود : راهکارهای زیادی برای مدیریت زباله وجود دارد که از جمله آن دفن، سوزاندن و تبدیل به شیوه گازرسانی (پلاسما) و استفاده از روش کمپوست و همچنین تبدیل به گازوئیل و مواد خشک است که در دستور کار استاندار و معاونت عمرانی قرار دارد و طی روز های گذشته با حضور وزیر کشور و استاندار از شرکت بهره بردار این طرح بازدیدی را به عمل آوردیم برای مدیریت زباله وجود دارد.

وی گفت : استفاده مجدد از پسماند و بازیافت زباله، تبدیل زباله به انرژی و سوزاندن پسماند یکی از بدترین اشکال در این راستاست لذا در مدیریت پسماند استان، ساماندهی مبتنی بر روش هوشمندانه و فرآیند محور منجر به کارآیی بیشتر و جهت دهی مناسب می شود.

علیخانی افزود: سیستم نظارتی قابل اتکا و کنترلی و قابل اعتماد در مدیریت پسماند استان یکی از الزامات اساسی و مهم است چرا که پاسخگویی به نیازهای استان در این حوزه در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد . اینکه سیاست های کلان دستگاه های حاکمیتی و نگاه این دستگاه ها به مقوله زباله چگونه است چرا که این مهم از تاثیرگذاری مهمی برخوردار است .

وی گفت: در استان مازندران با توجه به شرایط زیست محیطی ،جغرافیایی و وضعیت زمین های کشاورزی ،جلگه ای وآب و هوا، فناوری های مختلفی را با توجه به این شرایط می توان در حوزه پسماند احصا و اجرایی نمود . استان مازندران با توجه به پیوستگی شهرها و روستاها یک کلانشهر محسوب می شود و قطعا نوع نگاه به این استان با سایر استان ها متفاوت است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج