سامانه خزانه داری و نظارت مالی(سخن) راه اندازی شد


پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: سامانه خزانه داری و نظارت مالی(سخن)، با هدف تسهیل و تسریع در رفع نیازمندی های اطلاعاتی و ارتباطی ذی نفعان به ویژه ذیحسابان و معاونین ذیحساب و کارکنان امور مالی دستگاه‌های اجرایی و تمامی دست اندرکاران نظام مدیریت مالی بخش عمومی، طراحی و راه اندازی شد. به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا،  سید رحمت اله اکرمی – خزانه...

کد خبر : 172148 تاریخ انتشار : 4 اسفند 1400

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: سامانه خزانه داری و نظارت مالی(سخن)، با هدف تسهیل و تسریع در رفع نیازمندی های اطلاعاتی و ارتباطی ذی نفعان به ویژه ذیحسابان و معاونین ذیحساب و کارکنان امور مالی دستگاه‌های اجرایی و تمامی دست اندرکاران نظام مدیریت مالی بخش عمومی، طراحی و راه اندازی شد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا، سید رحمت اله اکرمی – خزانه دار کل کشور با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر و با توجه به گستردگی و حجم اطلاعات حوزه‌های تخصصی نظام مدیریت مالی بخش عمومی از جمله مدیریت نقدینگی و مولد سازی و مدیریت اموال و دارایی‌های دولت، مدیریت بدهی ها، نظارت مالی و بودجه ای حسابداری بخش عمومی و گزارشگری مالی و… استفاده از ابزارهای نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات ضرورت بسیاری دارد .

طبق اعلام وزارت اقتصاد، خزانه دار کل کشور در ادامه گفت: به همین منظور خزانه‌داری کل کشور با هدف تسهیل و تسریع در رفع نیازمندی های اطلاعاتی و ارتباطی ذی نفعان به ویژه ذیحسابان و معاونان ذیحساب، کارکنان امور مالی دستگاه‌های اجرایی و تمامی دست اندرکاران نظام مدیریت مالی بخش عمومی اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه خزانه داری و نظارت مالی تحت عنوان سخن نموده است که با همکاری مرکز فناوری اطلاعات امنیت فضای مجازی و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی امکان نصب و بهره‌برداری از آن برای تمامی کاربران فراهم شده است.

او افزود: نسخه اولیه سامانه تخصصی سخن در گوشی های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید قابل استفاده بوده و محتوای اطلاعاتی آن در قالب گزینه (منو) های اطلاعاتی و ارتباطی، طراحی و عملیاتی شده است.
وی افزود: این سامانه حاوی اطلاعاتی شامل قوانین و مقررات، قانون بودجه کل کشور، بخشنامه های خزانه‌داری کل کشور، استعلامات، خودروهای دولتی، اوراق مالی اسلامی، نرخ ها/حدنصاب ها/ مهلت های قانونی، تفاهم‌نامه‌های منعقده خزانه‌داری کل کشور، محورهای پژوهشی، حسابداری و گزارشگری مالی، اخبار و غیره همراه با قابلیت جستجو می باشد.
وی ادامه داد: همچنین کانال های ارتباطی نیز در این سامانه طراحی شده که شامل صندوق ارتباط مستقیم با خزانه‌دار کل کشور و مدیران کل و مشاوران خزانه داری کل کشور برای بیان نظرات و پیشنهادات و انتقادات است. همچنین گزینه( منوی) ارسال ایده ها و نوآوری های مرتبط با نظام مدیریت مالی بخش عمومی، امکان دریافت پیام ها و اطلاعیه های صادره خزانه‌داری کل کشور توسط کاربران و غیره از دیگر امکاناتی است که بر روی سامانه طراحی و قرار گرفته است.

اکرمی در پایان و با اشاره به اینکه استفاده و بهره برداری کاربران سامانه تخصصی سخن در تاریخ نوزدهم بهمن ۱۴۰۰ در مراسمی با حضور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد، افزود: خزانه‌داری کل کشور آماده دریافت نظرات و پیشنهادات کاربران برای بهبود توسعه کارکردهای نسخه اولیه سامانه سخن از طریق صندوق ارتباط مستقیم مشاوران خزانه‌داری کل کشور می باشد.
آدرس لینک مستقیم برای دریافت برنامه نرم افزاری و نصب سامانه تخصصی سخن به شرح ذیل بوده Https://sokhan.mefa.ir:8082 و همچنین از طریق درگاه( پورتال) خزانه داری کل کشور نیز قابل دریافت و نصب می باشد.

سامانه خزانه داری و نظارت مالی(سخن) راه اندازی شد سامانه خزانه داری و نظارت مالی(سخن) راه اندازی شد سامانه خزانه داری و نظارت مالی(سخن) راه اندازی شد
15 views

منتخب امروز


فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!