آیا مکس ورشتپن در حال آزمایش سبک رانندگی جنسن باتن است؟


در روز قبل تست پیش فصل بارسلونا، مکس ورشتپن (https://f1iran.com/drivers/max-verstappen/) با خودروی جدید ردبول RB18، با سبکی رانندگی می کرد که پیشتر اصلا مشابه آن رانندگی نکرده بود. در نسل جدید خودرو (https://f1iran.com/)ها و خودرویی که ریک بسیار کمی دارد، به نظر می رسید که او بیشتر شبیه به جنسن باتن در حال رانندگی است. فوق العاده نرم، ترمزگیری...

در روز قبل تست پیش فصل بارسلونا، مکس ورشتپن با خودروی جدید ردبول RB18، با سبکی رانندگی می کرد که پیشتر اصلا مشابه آن رانندگی نکرده بود.

در نسل جدید خودروها و خودرویی که ریک بسیار کمی دارد، به نظر می رسید که او بیشتر شبیه به جنسن باتن در حال رانندگی است. فوق العاده نرم، ترمزگیری زودهنگام، فشردن زودهنگام پدال گاز، فرماندهی فوق العاده نرم.

آیا او در شبیه ساز، سبکی جدید از رانندگی را برای خودش و این خودروهای نسل جدید توسعه داده است؟ می شود گفت که برای افزایش تاثیر گذاری تونل های ونتوری زیرکفی جدید، این کار، اقدامی قابل پیش بینی بود.

هرچقدر که تنوع در ارتفاع و زاویه حمله این ورودی های ونتوری کمتر شود، کارایی بهتری را از خودشان نشان می دهند. به گفته تیم ردبول، این خودرو هنوز فاصله زیادی با یک خودروی ایده آل دارد. اما آیا این مسئله به این موضوع مرتبط است که ویژگی خاصی در این کار وجود دارد و مکس اولین فردی است که رویکرد لازم را اتخاذ کرده است؟

سبک رانندگی مخالف چارلز لکلرک

نه تنها این سبک مخالف سبک رانندگی خودش بود، بلکه کاملا مخالف رانندگی شخصی به مانند چارلز لکلرک بود.

چارلز عملا با فراری خود روی پیچ ها کشتی می گرفت، چرخ های جلو در آستانه قفل کردن بود، انرژی و مومنتوم کار بالا بود. به نظر عالی می رسید و شاید لازمه رانندگی کردن با فراری اینگونه راندن باشد، از لحاظ زمانی هم سریعتر از ردبول بود. البته فعلا تمامی زمان ها را به داخل سطل زباله بیندازید چون چیزی را مشخص نمی کنند. اما به نظر می رسد که نسل جدید خودروها، رقابت های جذابی برایمان تدارک دیده اند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


آیرتون سنا ؛ 25 سال خاطره با مرد بارانی