ضرورت بازنگری و مطالعه‌ی مجدد درباره اثربخشی رویه ‌های فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها


ضرورت بازنگری و مطالعه‌ی مجدد درباره  اثربخشی رویه ‌های فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه ایلام گفت: باید یک بازنگری و مطالعه مجدد پیرامون موضوعات فرهنگی به شکل جدی داشته باشیم که کدام رویه‌ها و روش‌ها می توانند در توسعه فرهنگ اثربخش باشند.

دکتر«صیدمهدی ویسه» در شورای معاونان فرهنگی دانشگاه‌های منطقه ۵، با بیان اینکه کار در حوزه مسائل فرهنگی بسیار سخت است، اظهار کرد: یکی از تعاریفی که برای فرهنگ شده این است که فرهنگ فقط مختص به باورها ،ارزش‌ها و نوع نگاه ما به پدیده‌های در این عالم اجتماعی نیست بلکه خیلی از ابزارها، صنایع و عملکردهایی که ناشی از اقدامات علمی هستند هم در این حوزه تاثیر می‌گذارند.
ویسه با بیان اینکه بسیاری از کارهایی که انجام داده ‌ایم تاثیرگذار نبوده‌اند،گفت: فکر می‌کنم که باید یک بازنگری پیرامون این موضوعات به شکل جدی داشته باشیم و اینکه یک مطالعه مجدد پیرامون اینکه کدام رویه‌ها و روش‌ها می توانند در توسعه فرهنگ اثربخش باشند.
وی ادامه داد: به اعتقاد من رفتارها و عملکرد و نوع روابط مدیران ما در دانشگاه‌ها بیشتر از جشن‌ها و مراسم‌هایی که انجام می‌دهیم تاثیرگذار بوده است.هرچند که ممکن است این جشن‌ها هم تاثیراتی داشته باشند. وقتی که دانشجو نسبت به مدیران دانشگاه و عوامل فرهنگی دانشگاه تصویر مثبتی پیدا کنند باعث تاثیرپذیری و کارایی بیشتری می‌شوند.
ویسه با بیان اینکه تصور ما و همکاران این است که کار فرهنگی کار بسیار سختی است،تصریح کرد: این کارها با تلاش و مطالعه و البته با هزینه‌هایی که سازمان‌ها و وزارت علوم اختصاص می‌دهد شدنی است چون دانشگاه‌ها مبدا تحولات در جامعه هستند و اداره آینده کشور به دست دانشجویان است باید در این حوزه‌ به خوبی برنامه‌ریزی بکنیم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هوای ایلام تا اواسط هفته آینده بارانی می شوند