افزایش روزانه جان باختگان کرونا در استان اردبیل به هشت نفر


افزایش روزانه جان باختگان کرونا در استان اردبیل به هشت نفر

اردبیل - ایرنا- روند افزایشی جانباختگان کرونا در استان اردبیل طی شبانه روز گذشته همچنان ادامه داشته و به رقم هشت نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز شنبه گفت: با فوت این هشت نفر، مجموع جان‌باختگان بیماری کووید- ۱۹ در استان اردبیل طی ۲ سال گذشته به ۲ هزار و ۶۹۵ نفر افزایش یافت.

دکتر علی محمدیان اردی افزود: طی شبانه روز گذشته با تداوم روند کاهشی، ۳۳ بیمار جدید در مراکز درمانی این استان بستری شده و با بهبودی ۳۰ بیمار، مجموع بستری‌های کووید- ۱۹ در مراکز درمانی به ۲۴۹ نفر کاهش یافت.

به گفته وی‌، ۵۲ نفر از بیماران بستری در بیمارستانهای استان در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

وی اضافه کرد: تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز استان افزایش یافته و چهار شهرستان مشکین‌شهر، پارس‌آباد، سرعین و گرمی هم اکنون در این وضعیت قرار دارند، شهرستان اردبیل نیر و بیله سوار مغان در وضعیت نارنجی و خلخال، نیر، کوثر، اصلاندوز،نمین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

دکتر محمدیان‌اردی، بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اظهار کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۲ میلیون و ۹۴ هزار و ۳۳۲ دُز واکسن کرونا تزریق شده است که از این تعداد ۹۴۲ هزار ۶۰۶ دُز واکسن نوبت اول ، ۸۲۰ هزار و ۸۸۹ دُز واکسن نوبت دوم و ۳۳۰ هزار و ۸۳۷ دز نوبت سوم بوده است.

وی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

وی بیان کرد: پس از هشدار در خصوص شیوع سویه جدید اومیکرون ویروس کرونا و بروز موج ششم، همزمان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا و امکان واکسیناسیون بیشتر، استقبال مردمی از واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

دکتر محمدیان‌اردی در ادامه با هشدار به احتمال شیوع گسترده کرونا در استان اردبیل با سویه اومیکرون اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر سه دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معابر 113 روستای استان اردبیل آسفالت می‌شود