رقابت‌های گروهی لیگ دسته یک بسکتبال کشور به میزبانی شهرکرد برگزار می‌شود


رقابت‌های گروهی لیگ دسته یک بسکتبال کشور به میزبانی شهرکرد برگزار می‌شود

شهرکرد - ایرنا - دبیر هیات بسکتبال چهارمحال و بختیاری گفت: دور برگشت مرحله دوم مقدماتی لیگ دسته یک باشگاه‌های بسکتبال کشور در گروه D جنوب از سیزدهم اسفند به میزبانی شهرکرد آغاز می‌شود و به مدت 6 روز ادامه دارد.

ناصر مهدیان روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به پیشنهاد تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ دسته یک باشگاه‌های بسکتبال کشور برای تداوم رقابت‌های دور مقدماتی افزود: بر این اساس بازی‌های لیگ با گروه‌بندی جدید در دور دوم مقدماتی در بهمن‌ماه دنبال شد که شهرکرد از روز سیزدهم اسفند میزبان دور برگشت رقابت‌های پنج تیم در گروه D جنوب است.

وی با بیان اینکه در این گروه، تیم فرخ دانه کیمیا یکی از ۲ نماینده بسکتبال چهارمحال و بختیاری در لیگ دسته یک آقایان نیز حضور دارد، تصریح کرد: این تیم در ۶ روز برگزاری دیدارهای این گروه در ورزشگاه تختی شهرکرد در مقابل تیم‌های خانه بسکتبال شاهین‌شهر، رعد پدافند خوزستان، خانه بسکتبال بهبهان و شهدا بندر ماهشهر به میدان می‌رود.

مهدیان یادآور شد: تیم فرخ دانه کیمیا در دور رفت این رقابت‌ها ۲ پیروزی و ۲ شکست را تجربه کرده است و با ۶ امتیاز کسب شده، امیدوار است بتواند با استفاده از امتیاز میزبانی در دور برگشت، در جمع ۲ تیم صدرنشین گروه خود قرار گرفته و به دور بعدی رقابت‌های لیگ دسته یک بسکتبال صعود کند.

وی همچنین به حضور تیم خانه بسکتبال چهارمحال و بختیاری به عنوان دیگر نماینده استان در رقابت‌های لیگ دسته یک اشاره کرد و گفت: این تیم بازی‌های خود را در دور برگشت مرحله دوم مقدمانی از دهم اسفند در گروه B جنوب در خوزستان دنبال خواهد کرد.

دبیر هیات بسکتبال استان از تیم‌های خانه بسکتبال جهرم، نزاجا فارس، خانه بسکتبال گچساران و نفت امیدیه به عنوان تیم‌های هم‌گروه خانه بسکتبال چهارمحال و بختیاری در این مرحله از مسابقات نام برد.

دعوت بسکتبالیست استان به اردوی تیم ملی جوانان

مهدیان در ادامه از دعوت حسام‌الدین منصوری بسکتبالیست استان به تیم ملی جوانان ۲۰۲۴ خبر داد و گفت: این بسکتبالیست آینده‌دار چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون تمرینات خود را در شانزدهمین اردوی آماده‌سازی تیم ملی در شهرستان آمل دنبال می‌کند.

وی افزود: این مرحله از اردوی تیم ملی جوانان ۲۰۲۴ تا ۱۸ اسفند ادامه خواهد یافت و منصوری به همراه ۲۱ ورزشکار دعوتی دیگر در این اردو حضور دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری به ‌عنوان یکی از قطب‌های بسکتبال کشور شناخته می‌شود که در ۴۰ سال اخیر در تمامی دوره‌های مختلف یک بازیکن در تیم ملی داشته است، هم‌اکنون نیز بهنام یخچالی و محمد جمشیدی به‌عنوان ورزشکاران این استان، پای ثابت تیم ملی بسکتبال ایران را تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی