350 کیلومتر پیاده روی برای ترویج پیام صلح اسلام در نیوزیلند


350 کیلومتر پیاده روی برای ترویج پیام صلح اسلام در نیوزیلند

یکی از بازماندگان تیراندازی در مساجد «کریستچرچ» نیوزیلند در سال 2019 میلادی در حال برنامه ریزی برای پیاده روی از «دوندین» به سمت کریستچرچ است تا اشاعه دهنده پیام صلح اسلام در سراسر جهان باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « rnz»،یکی از بازماندگان تیراندازی در مساجد «کریستچرچ» نیوزیلند در سال 2019 میلادی در حال برنامه ریزی برای پیاده روی از «دوندین» به سمت کریستچرچ است تا اشاعه دهنده پیام اصلی دین اسلام یعنی صلح در سراسر جهان باشد.

«تمل آتاکوکوگو» در 15 مارس 2019 هنگام وقوع حملات تروریستی در مسجد النور نماز می خواند و 9 گلوله به او اصابت کرد.

در این حادثه یک جوان ۲۸ ساله استرالیایی ۵۱ نمازگزار را به قتل رساند و ۴۰ نفر دیگر را به ضرب گلوله مجروح کرد.

حالا آتاکوکوگو، قربانی آن روز مرگبار، طی دو هفته آینده مسیری که این قاتل استرالیایی برای انجام داین حمله تروریستی در سال 2019 طی کرد را خواهد پیمود تا منتقل کننده پیام صلح به جای نفرت باشد.

او دوندین را ترک خواهد کرد و بیش از 350 کیلومتر را تا مسجد النور کریستچرچ و مرکز اسلامی لینوود پیاده روی خواهد کرد.

او در 15 مارس برای بزرگداشت سومین سالگرد حملات به باغ شهر خواهد رسیدو

به عنوان بخشی از پیاده روی، او در حال جمع آوری پول برای صندوق خیریه «کلید زندگی» ، «بنیاد سرطان کودکان» و «نجات زندگی کودکان» است.

همین چند روز پیش در رسانه های اجتماعی، آتاکوکوگو گفت که هیجان او در آستانه سفر بیشتر شده است.

هیدی کوتزی، مدیر اجرایی خیریه «نجات زندگی کودکان» نیوزیلند، گفت که او از شجاعت فوق‌العاده‌ای که آتاکوکوگو در راهپیمایی خود برای صلح نشان داد، شگفت زده است.

وی در این باره گفت: انتقال پیام صلح در اینجا و در سراسر جهان هرگز مهمتر از این نبوده است، زیرا خصومت ها همچنان در اوکراین تشدید می شود.

کوتزی افزود: به عنوان قربانی یک خشونت هولناک، شجاعت تمل برای پیمودن همان مسیری که عامل تروریستی در سال 2019 پیمود ، اهمیت به رسمیت شناختن و جشن گرفتن فرهنگ ها و باورهای متنوعی که در نیوزلند است را به همه یادآوری می کند.

وی همچنین گفت: ما فوق‌العاده مفتخریم که در اولین بخش از راهپیمایی‌اش برای صلح به او ملحق شدیم و از مشارکت او در خیریه «نجات زندگی کودکان» سپاسگزاریم.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل