استاندار: دفتر همکاری مشترک هرمزگان با سازمان همکاری اقتصادی (اکو) راه‌اندازی می‌شود


استاندار: دفتر همکاری مشترک هرمزگان با سازمان همکاری اقتصادی (اکو) راه‌اندازی می‌شود

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: طبق پیگیری‌های انجام شده و باتوجه به فرصت‌های بی‌نظیر استان در زمینه حمل و نقل و ترانزیت، دفتر همکاری مشترک هرمزگان با سازمان همکاری اقتصادی (اکو) راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز چهارشنبه پس از برگزاری نشست مشترک اقتصادی هرمزگان با سازمان همکاری اقتصادی (اکو) افزود: استان هرمزگان در جمهوری اسلامی ایران دارای فرصت‌های بی‌نظیری در زمینه حمل و نقل و ترانزیت است و ایران اصلی‌ترین مرکز برای برقراری ارتباط بین کشورهای جنوب شرق آسیا، کشورهای غربی و اروپایی‌ است.
وی بیان داشت: بندر شهید رجایی بندرعباس با وجود زیرساخت‌های گسترده، نخستین هدف در این زمینه است و آمادگی داریم در پس‌کرانه بندر شهیدرجایی، زمین یا باراندازهایی را در اختیار کشورهای عضو اکو قرار دهیم که این امر پایه‌ای برای شروع همکاری‌های آینده و ترانزیتی شود.
دوستی تاکیدکرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که کشورهای عضو اکو در حوزه معادن دارند، تبادل مواداولیه معدنی نیز می‌تواند پایه‌ای دیگر در روند توسعه روابط باشد و این تبادلات همچنین می‌تواند در عرصه پتروشیمی نیز وجود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: کشورهایی مانند افغانستان، تاجیکستان و قزاقستان ظرفیت‌های معدنی قابل توجهی دارند که می‌تواند مبنای تعامل باشد و برخی دیگر از کشورها همچون ترکیه مزیت‌های ترانزیتی و گردشگری دارند که مجموع این‌ها باید تبدیل به یک مدل‌های مشخص همکاری در زمینه معدنی، گردشگری، امنیت انرژی و ترانزیت شوند و با توجه به رویکرد مثبت دبیرکل اکو، امیدواریم آرزوهای اعضای اکو به واقعیت تبدیل شود.
استاندار هرمزگان ادامه داد: امروز میزبان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو بودیم و دبیرکل و نمایندگان دائم ۱۰ کشور عضو این سازمان در بندرعباس حضور پیدا کردند.
به گزارش ایرنا، نمایندگان دائم ۱۰ کشور عضو اکو برای شرکت در اجلاس شورای نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی این سازمان روز چهارشنبه وارد بندرعباس شدند.
نشست مشترک اقتصادی هرمزگان با سازمان همکاری اقتصادی اکو، نشست شورای نمایندگان دائم اکو(CPR)، دیدار های اختصاصی سفرا با استاندار هرمزگان، همایش بررسی فرصتهای همکاری استان هرمزگان با کشورهای عضو اکو به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجائی به عنوان برنامه‌های نمایندگان دائم ۱۰ کشور عضو اکو در بندرعباس اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل