شکایت والدین از حرف گوش نکردن کودکان


شکایت والدین از حرف گوش نکردن کودکان

برای تربیت فرزندتن هیچ گاه از تنبیه بدنی، هتاکی، توهین و تحقیر به عنوان ابزارهای نمایش قدرت خود استفاده نکنید.

شکایت والدین از حرف گوش نکردن کودکان
بسیاری از اوقات والدین تصور می کنند فرزندان آنها عمداً توجه نمی کنند در حالی که خیلی از مواقع توجه کودکان کاملاً متمرکز بر محرک دیگری است. برای آنکه فرزندتان به حرفهای شما گوش دهد به جای استفاده از جملات امری کوتاه، موقعیت را برای آنها توضیح دهید، مثلا بگویید می دانم وسط بازی هستی، اما اگر الان تکالیفت را انجام ندهی، باید بیدار بمانی و خوابت دیر می شود و فردا دیر به مدرسه می رسی. همچنین می توانید درخواستتان را با گزینه هایی جذاب مطرح کنید مثلا دوست داری تا با کمک هم تکلیف درس .. انجام دهیم؟

اگر فرزند شما در فروشگاهها، خانه اقوام و... وسایل را به هم می ریزد و می شکند، مدام می دود و شلوغ است، محیطی در منزل را کاملاً ایمن کنید و به او اجازه دهید آن جا هر چقدر می خواهد بدود. همچنین فعالیتهای فیزیکی زیادی برای فرزندتان در نظر بگیرد و یا او به پارک یا فضاهایی که می تواند بدود ببرید.

اگر در فروشگاه یا منزل شخص دیگری هستید به او مسئولیتی را بسپارید.مثلاً لطفا برو برام آب بیار. مغبون بازی های کودکانه یا فریب های نمایشی کودکتان نشوید(نمایش درد، گریه و زاری ممتد، جیغ و داد، التماس و ..) باید به یاد داشته باشید کودک شما تا رسیدن به سن بلوغ و حتی مدتی پس از آن در چند دوره رشدی خودش را بالاتر از دیگران می بیند، پس از آنچه انجام می دهید و آنچه به عنوان یک روش انتخاب کرده و عمل می کنید نباید چندان متغیر و غیرقابل پیش بینی باشد که باعث گیج شدن کودک شود. هیچ گاه از تنبیه بدنی، هتاکی، توهین و تحقیر به عنوان ابزارهای نمایش قدرت خود استفاده نکنید.

کودکان به خصوص هنگامی که به سنین پیش دبستانی می رسند، گاها جوابهای تندی به والدین می دهند آنها غالبا این رفتارها را از همسالان یا بزرگترها می آموزند.وقتی فرزند شما پرخاشگری کلامی نشان می دهد بگویید " ما اینطوری با همدیگر صحبت نمی کنیم این جملات دیگران را ناراحت می کند "سپس به او کمک کنید آنچه احساس می کند را برای شما بیان کند، مثلاً فکر می کنم عصبانی هستی، پس از آنکه کودک آرام تر شد درباره علت عصبانیت او و شیوه های صحیح بروز آن با او صحبت کنید.

در پایان به یاد داشته باشید اگر شما با قدرت توام با مدیریت و صبوری پیش روید به سرعت به خواسته خود خواهید رسید ولی پس از آن باید رابطه شما و کودکتان در همان چارچوب قدرتمندانه توام با دوستی و انس و الفت باشد نه با انبوهی از کینه و نفرت کودک نسبت به والدینش.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403