300 کلاس جبرانی برای دانش‌آموزان ابتدایی استان سمنان پیش‌ بینی شد


300 کلاس جبرانی برای دانش‌آموزان ابتدایی استان سمنان پیش‌ بینی شد

سمنان- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان سمنان گفت: حدود 300 کلاس درس برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی استان سمنان در قالب طرح جبران و تثبیت یادگیری، تا پایان اردیبهشت 1401 پیش ‌بینی شد.

مریم حدادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: برخی از دانش‌آموزان، به دلیل مشکلات مختلف مانند اختلال دیر یادگیری، دسترسی نداشتن به اینترنت یا گوشی تلفن همراه و خانواده‌های شاغل یا بی‌سواد که توانایی رسیدگی به دروس آنان را ندارند، طی آموزش مجازی با افت تحصیلی مواجه می‌شوند.

وی افزود: در طرح جبران و تثبیت یادگیری، کلاس هر ماده درسی ۲ ساعت در هفته با هماهنگی ستاد استانی مقابله با کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شود زیرا تعداد دانش‌آموزان حاضر در کلاس کم است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان سمنان گفت: هدف از این طرح این است که از افت تحصیلی دانش‌آموزان در دروس پایه در همین مرحله پیشگیری شود.

حدادی ابراز داشت: دروس پایه پایه‌های اول، دوم و سوم ریاضی و فارسی و پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ریاضی، فارسی و علوم است.

وی بیان کرد: تعطیلات ناشی از کرونا با وجود اینکه زیرساخت‌های آموزش مجازی را ارتقا داد اما پایه درسی دانش‌آموزان، به ویژه پایه‌های ابتدایی را ضعیف کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان سمنان گفت: دانش‌آموزان دوره متوسطه، به هوش انتزاعی رسیده‌اند و می‌توانند نقاط ضعف یادگیری خود را کشف و با کمک آموزگار برطرف کنند اما نقطه ضعف دانش‌آموزان ابتدایی جز با حضور در کلاس تشخیص داده نمی‌شود.

١٢۴ هزار دانش آموز در بیش از یکهزار مدرسه استان سمنان مشغول به تحصیل هستند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم بلند شدن ناگهانی عروس ایرانی از سر سفره عقد ! / بله نگفت زد زیر میز یا ... !