قدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 از نگاه بنچمارک انتوتو


قدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 از نگاه بنچمارک انتوتو

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) لیست قدرتمندترین گوشی های بازار در ماه جاری میلادی منتشر شده که در آن دیوایس‌های مجهز به چیپست جدید اسنپدراگون حرف اول را می‌زنند. اگر به دنبال گوشی‌های قدرتمند بازار می‌گردید، احتمالا انتوتو می‌تواند به شما کمک کند. انتوتو که معیاری برای سنجش قدرت پردازش گوشی‌های مختلف شناخته می‌شود به تازگی دست به انتشار لیست...

لیست قدرتمندترین گوشی های بازار در ماه جاری میلادی منتشر شده که در آن دیوایس‌های مجهز به چیپست جدید اسنپدراگون حرف اول را می‌زنند.

اگر به دنبال گوشی‌های قدرتمند بازار می‌گردید، احتمالا انتوتو می‌تواند به شما کمک کند. انتوتو که معیاری برای سنجش قدرت پردازش گوشی‌های مختلف شناخته می‌شود به تازگی دست به انتشار لیست قدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 زده و بهترین‌های بازار را معرفی کرده است.

تولیدکنندگان اسمارت فون‌ها پس از معرفی چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1، همگی از این چیپست برای پرچمدارانشان استفاده کردند. چیپست‌های پرچمدار و بالارده اسنپدراگون معروف به تولید گرمای بیش از حد هستند و اگر تولیدکننده اسمارت فون نتواند سیستم سرمایشی مناسبی را در محصولش تعبیه کند، عملکرد دیوایس در مقایسه با رقبا تحت تاثیر قرار می‌گیرد. از همین سو تمرکز اصلی گوشی‌سازها در استفاده از اسنپدراگون 8 نسل 1 روی سیستم خنک‌کننده دیوایس بوده است.

قدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 از نگاه بنچمارک انتوتوقدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 از نگاه بنچمارک انتوتو

استفاده از چیپست جدید اسنپدراگون بدین معناست که درون گوشی از یک سیستم خنک‌سازی بزرگ استفاده شده و همچنین سرعت شارژ باتری بسیار بالا خواهد بود. وجود چنین ویژگی‌هایی در یک گوشی غیرقابل چشم‌پوشی بوده و می‌تواند آن را به یک محصول موفق تبدیل کند.

در لیست منتشر شده توسط انتوتو، تقریبا همه گوشی های قدرتمند بازار از چیپست تازه‌نفس کوالکام توان می‌گیرند. در واقع تنها یک گوشی از اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده نمی‌کند و آن هم در جایگاه دهم ایستاده است.

1. Nubia Red Magic 7 – امتیاز: 1,046,401

قدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 از نگاه بنچمارک انتوتوقدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 از نگاه بنچمارک انتوتو

مقام اول قدرتمندترین گوشی های بازار با اختلاف به محصول نوبیا می‌رسد. این گوشی گیمینگ به طور متوسط امتیاز 1,046,401 را توانسته در بنچمارک انتوتو کسب کند و به گفته این بنچمارک، تمامی ریز امتیازهای دیگر چه در بخش CPU و چه در بخش GPU از تمامی رقبا بیشتر بوده است. دلیل این برتری به سیستم خنک‌کننده این دیوایس برمی‌گردد.

نوبیا به منظور دستیابی به حداکثر توان چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1، رد مجیک 7 را مجهز به سیستم خنک‌کننده ICE 8.0 کرده است. این سیستم دارای یک فن سانتریفیوژ مانند بوده که با سرعت 20 هزار دور در دقیقه حرکت می‌کند و تهویه هوا را انجام می‌دهد. دریچه ورودی دوگانه هوا نیز ابعاد بزرگتری پیدا کرده و در مجموع خنک‌سازی دستگاه به طور فوق‌العاده موثری انجام می‌شود.

اما نوبیا به این سیستم سرمایشی اکتفا نکرده و پرچمدار گیمینگش را با 9 لایه متریال جهت تهویه و جذب کمتر گرما ساخته است. برای نمونه لایه فوق نرم و انتقال‌دهنده کمیاب و با کیفیت گرما، کامپوزیت با درجه صنایع هوایی، فویل مسی فوق انتقال‌دهنده گرما و صفحه بسیار بزرگ خنک‌کننده مایع تنها بخشی از این لایه‌ها هستند. بدین ترتیب اسنپدراگون 8 نسل 1 می‌تواند با قدرت هرچه بیشتر عملکردش را به رخ رقیبان بکشد، مخصوصا هنگامی که هیچ مانع گرمایی برای استفاده از حداکثر توانش وجود ندارد.

به لطف سیستم خنک‌کننده کارآمد و عملکرد قدرتمند، رد مجیک 7 توانست به رکورد جدیدی در امتیازهای بنچمارک انتوتو دست پیدا کند. این امتیاز در کل صنعت اسمارت فون‌ها بی‌سابقه بوده و می‌توانیم این گوشی را پادشاه گوشی‌های صاحب اسنپدراگون 8 نسل 1 بدانیم.

2. IQOO 9 – امتیاز: 1,017,735

قدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 از نگاه بنچمارک انتوتوقدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 از نگاه بنچمارک انتوتو

مقام دوم به یک گوشی چینی دیگر یعنی آی‌کیو 9 می‌رسد که گرچه در رده اول نیست اما همچنان یکی از قدرتمندترین گوشی های بازار برشمرده می‌شود. این دیوایس نیز از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برد که سیستم گرمازدایی مرغوبی را در اختیار دارد. آی‌کیو 9 مجهز به پلیت 3923 میلی‌متر مربعی گرمازدایی بوده که به موازات بدنه کشیده شده است. همچنین سیستم گرمازدایی آبشاری VC سه بعدی در آن به کار رفته تا خنک کردن دیوایس با کیفیت و سرعت بیشتری انجام شود.

افزون بر این، آی‌کیو 9 از نمایشگر 6.78 اینچی منعطف با نرخ تازه سازی 120 هرتزی E5 برخوردار شده که توسط سامسونگ تولید می‌شود. حاشیه دور صفحه نمایش بسیار باریک بوده (1.7 میلی‌متر) و حداکثر روشنایی صفحه به 1500 نیت می‌رسد. بدین ترتیب پرچمدار آی‌کیو با ترکیبی از سخت افزار قدرتمند و نمایشگر عالی می‌تواند به گزینه‌ای ایده‌آل برای گیمرها تبدیل شود.

3. IQOO 9 Pro – امتیاز: 1,017,447

قدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 از نگاه بنچمارک انتوتوقدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 از نگاه بنچمارک انتوتو

آی‌کیو 9 با امتیازی نزدیک به مدل ساده‌اش در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. دلیل این تنزل در میان قدرتمندترین گوشی های بازار استفاده از باتری بزرگتر بوده که به دلیل به کار گیری سیستم گرمازدایی مشابه با مدل ساده، این سیستم نمی‌تواند گرمای تولید شده توسط باتری را به خوبی مدل ساده کنترل کند. از سوی دیگر در مدل پرو شاهد نمایشگر 6.78 اینچی با رزولوشن 2K و نرخ تازه سازی 120 هرتزی هستیم. این نمایشگر از دسته نمایشگرهای E5 سامسونگ بوده که از فناوری LTPO 2.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

زیر نمایشگر سنسور تشخیص اثر انگشت اولترا سونیک قرار گرفته که کاربر می‌تواند در مقایسه با سایر گوشی‌ها، در عرض بیشتری انگشتش را قرار بدهد. آی‌کیو برای مدل پرو باتری 4700 میلی‌آمپری در نظر گرفته که از شارژ پرسرعت 120 واتی با سیم، 50 واتی وایرلس و 10 واتی شارژ برعکس پشتیبانی می‌کند. همچنین آداپتور دیوایس متعلق به برند جدید GaN بوده که امکان شارژ 120 واتی را فراهم می‌کند.

4. Realme GT2 Pro – امتیاز: 996,010

قدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 از نگاه بنچمارک انتوتوقدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 از نگاه بنچمارک انتوتو

علاوه بر اسنپدراگون 8 نسل 1، موارد دیگری هم هستند که پرچمدار ریلمی را به یکی از قدرتمندترین گوشی های بازار تبدیل کنند. مساحت صفحه گرمازدایی که در این گوشی استفاده شده بزرگترین مساحت در صنعت اسمارت فون‌هاست که با 36761 میلی‌متر مربع وسعت و تا 3 درجه سلسیوس سرمایش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این موضوع به افزایش توانایی دیوایس برای استفاده از حداکثر توان چیپست کمک می‌کند. همچنین نمایشگر AMOLED با رزولوشن 2K در نظر گرفته شده که از فناوری Super Reality Display پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش 6.7 اینچی از نوع AMOLED E4 بوده که بیش از 4.5 میلیون پیکسل را در خود دارد. ریلمی از GT2 Pro به عنوان یکی از قوی‌ترین گوشی‌های بازار یاد می‌کند.

Realme GT2 Pro از یک باتری 5000 میلی‌آمپری برخوردار شده که از فناوری شارژ سریع 65 واتی SuperDart پشتیبانی می‌کند. ریلمی در ساخت پنل پشتی پرچمدارش برای اولین بار در جهان از بیوپلیمر استفاده کرده که در ساختارش تا 35.5 درصد کربن کمتری به کار رفته است.

5. OnePlus 10 Pro – امتیاز: 989,289

قدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 از نگاه بنچمارک انتوتوقدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 از نگاه بنچمارک انتوتو

این اسمارت فون با نمایشگر 6.7 اینچی و رزولوشن 2K+ عرضه شده که توسط سامسونگ تولید می‌شود. عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 1 به لطف سیستم‌های زدایش گرما تا حدود زیادی حفظ شده و توانسته وان پلاس 10 پرو را در زمره قدرتمندترین گوشی های بازار قرار بدهد. وان پلاس برای پرچمدارش از پلیت سرمایش مایع، ورقه مسی – گرافیتی، ورقه گرافیتی، ژل گرما زدای سیلیکا و یک فریم فلزی کمک گرفته تا گرمای تولید شده توسط چیپست به خوبی دفع شود. بدین ترتیب با به کارگیری 5 روش مختلف برای خنک‌سازی، در تمامی سناریوها شاهد عملکرد مطلوب چیپست اسنپدراگون خواهیم بود.

باتری 5000 میلی‌آمپری نقش منبع تغذیه چیپ‌ها و قطعات وان پلاس 10 پرو را ایفا می‌کند که با پشتیبانی از فناوری شارژ 80 واتی SUPERVOOC با سیم، تنها در عرض 32 دقیقه شارژ گوشی را از صفر به صد درصد می‌رساند. همچنین برای شارژ وایرلس نیز فناوری 50 واتی AIRVOOC در نظر گرفته شده است.

6. Xiaomi 12 Pro – امتیاز: 989,083

قدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 از نگاه بنچمارک انتوتوقدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 از نگاه بنچمارک انتوتو

مقام ششم متعلق به نماینده شیائومی بوده که سیستم گرمازدایی آن به اندازه کافی نتوانسته گرمای ناشی از عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 1 را برطرف کند. با این وجود گرمای دیوایس آزاردهنده نیست و در مجموع عملکرد شیائومی 12 پرو به قدری قابل قبول بوده که همچنان آن را می‌توانیم در میان قدرتمندترین گوشی های بازار بدانیم.

7. Redmi K50 E-Sports Version – امتیاز: 980,611

قدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 از نگاه بنچمارک انتوتوقدرتمندترین گوشی های بازار در فوریه 2022 از نگاه بنچمارک انتوتو

نماینده دیگر شیائومی مجهز به فیلم زدایش گرما از نوع گرافن شده و از روش‌های مختلفی جهت خنک‌سازی بدنه استفاده می‌کند. گرافیت سه بعدی، محفظه بخار بزرگ و دوگانه و ورقه مسی + بورون نیترید از جمله روش‌های شیائومی برای بهبود عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 1 بوده که تا حدودی هم موفق عمل کرده است. چیدمان قطعات به گونه‌ای انجام شده که گرمای حاصل از کارکرد باتری با گرمای حاصل از کارکرد چیپست ادغام نشود و از سیستم‌های سرمایشی دوگانه و مجزایی برای خنک‌سازی بدنه کمک گرفته می‌شود. متریال محفظه بخار K50 حدود 4860 میلی‌متر مربع وسعت دارد.

اگر دقیق‌تر بنگریم، محفظه بخار اصلی 4015 میلی‌متر مربع وسعت دارد که نیمه بالایی پردازنده و باتری را پوشش می‌دهد. لایه مویرگی مشبک آب‌دوست با استفاده از پروسه خاصی راندمان خنک‌سازی را تا 10 درصد افزایش می‌دهد. محفظه بخار ثانویه نیز 845 میلی‌متر مربع مساحت داشته که با ساختار سه بعدی‌اش، دو چیپ IC مربوط به شارژ را به طور مجزا تحت پوشش قرار داده است. طراحی این سیستم سرمایشی به گونه‌ای انجام شده که هیچ فضای خالی‌ای میان دو محفظه بخار وجود نداشته باشد. همچنین از گرافن زیادی جهت اتصال این دو محفظه به یکدیگر استفاده شده است. لایه گرافیتی سه بعدی که در پشت به کار رفته رسانش گرمایی را تا 15 درصد بهبود می‌بخشد.

در جایگاه‌های هشتم، نهم و دهم قدرتمندترین گوشی های بازار به ترتیب موتورولا اج ایکس 30، شیائومی 12 و بلک شارک 4 اس پرو قرار گرفته‌اند. این دیوایس‌ها توانستند امتیازهای 978,341 ، 963,083 و 881,140 را کسب کنند. در میان آن‌ها فقط بلک شارک 4 اس است که از چیپست اسنپدراگون +888 توان می‌گیرد و بقیه همگی از چیپست پرچمدار جدید کوالکام برخوردارند.

منبعGizChina

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی نسل جدید از مادربردهای AMD در پلتفرم AM5 با دو تراشه X870E و X870