تمرینات مثبت نگری / مهوش معاذی نژاد


تمرینات مثبت نگری / مهوش معاذی نژاد

به خاطر تمام مشکلاتی که ندارید و تمام موهبت‌هایی که دارید ممنون و سپاسگزار باشید

تمرینات مثبت نگری / مهوش معاذی نژاد
به گزارش میگنا هنگامی‌ که در حال انجام کارهای روزانه هستید، ذهن شما دائم در گذشته و آینده سیر می‌کند و بیشتر اوقات مشغول نشخوار افکار منفی و نگران‌کننده‌ای است که ممکن است هیچ‌گاه اتفاق نیفتند؛ بنابراین ذهن شما در تمام جهات می‌رود و شما باید ذهن آگاهی مداوم، تمرینات منظم و تلاش و استقامت برای کنترل ذهن و تفکر مثبت را فراگیرید. با انجام تمرین‌هایی برای داشتن تفکری مثبت، زندگی شادتر و سالم‌تری را تجربه خواهید کرد. اگر اغلب اوقات این تمرینات را انجام دهید توانایی ذهنی خود را برای ایجاد تلاش‌های آگاهانه برای شادترشدن تقویت خواهید کرد.

در اینجا راههای قدرتمندی برای تمرین ذهن به منظور تقویت تفکر مثبت برای کمک به شما ارائه شده است:
قدردانی از موهبت‌های زندگی
یکی از راه‌هایی که می‌تواند شما را تبدیل به انسانی مثبت اندیش و قوی‌تر کند قدردانی و سپاس‌گزاری از تک‌تک موهبت‌های زندگی‌مان است. پی یردروانبه می‌گوید: «من خودم برای ماندن در افکار مثبت و مثبت اندیشیدن، وسیله‌ای قوی‌تر و مؤثرتر از سپاس‌گزاری و شکر نمی‌شناسم». آن را امتحان کنید، خواهید دید ...!
یک عمل مثبت در روز
فهرستی از چیزهای دلپذیر و کارهایی که دوست دارید انجام دهید را تهیه کنید و هرروز سعی کنید حداقل یکی از آن‌ها را انجام دهید. هدف اینجا فعال کردن احساسات مثبت است.
یاد بگیرید که در هر شرایطی خودتان را دوست داشته باشید
اگر نتوانید خودتان را دوست داشته باشید از افکار منفی خود و دیگران رنج خواهید برد و روابط ناسالم با خود و دیگران ایجاد خواهید کرد زیرا به خود اطمینان ندارید. اگر خود را دوست نداشته باشید از ناامنی و اضطراب رنج می‌برید و این حلقه‌ی خودویرانگری است. اگر می‌خواهید شرایط را عوض کنید و به جلو حرکت کنید باید از خود شروع کنید زیرا قبل از امید به اینکه دیگران شما را دوست داشته باشند، این شما هستید که باید خود را در هر شرایطی دوست داشته باشید و به خود احترام بگذارید. هنگامی‌که شروع به تمرین ذهن خود برای تفکر مثبت کردید، به همان میزان که افکار مثبت ذهن شما را پر می‌کنند احساس اعتمادبه‌نفس خواهید کرد.
تا آنجا که می‌توانید به طور عمد بخندید
هوتی (بودای خنده) یک استاد بود که در قرن دهم زندگی می‌کرد. استاد از شهری به شهر دیگر می‌رفت تا شادی و خوشبختی را گسترش دهد. او همیشه در پشت خود یک کیسه‌ی پارچه‌ای حاوی اسباب‌بازی‌های کوچک و شیرینی حمل می‌کرد و به مردم می‌داد. کودکان و بزرگ‌سالان در اطراف او جمع می‌شدند تا آن اسباب‌بازی‌ها و آب‌نبات‌ها را از او بگیرند. او سپس کیسه خود را زمین می‌گذاشت و به آسمان نگاه می‌کرد و می‌خندید. خنده‌ی او خیلی مسری بود به‌طوری‌که همه اطرافیانش نیز دیوانه‌وار‌ می‌خندیدند. این شیوه‌ی او برای گسترش شادی و خوشحالی بود.
در حال حاضر خنده به‌عنوان بهترین دارو در تولید تغییرات بیوشیمیایی قابل‌توجه و مفید برای بدن شناخته‌شده است. خنده اثر فیزیولوژیکی و روانی بسیار مثبت دارد.
به یاد داشته باشید خنده مسری است و هنگامی‌که شما می‌خندید علاوه بر اثرات مفید بر سلامتی، انرژی مثبت را در اطراف خود پخش می‌کنید درست مثل راهب هوتی.
ذهن خود را برای تفکر مثبت از طریق مدیتیشن تمرین دهید
یکی از بهترین روش‌ها برای تمرین تفکر مثبت، مدیتیشن است. مدیتیشن و مراقبه اعتمادبه‌نفس شما را بالا می‌برد و یاد می‌گیرید چگونه متمرکز و شاد بمانید. تمرینات منظم مدیتیشن شما را به ارامش عمیق و شادی واقعی می‌رساند زیرا شما متوجه می‌شوید شادی و آرامش حقیقی در دنیای بیرون یافت نمی‌شوند و مربوط به عالم درون شما هستند. به دلیل اهمیت این موضوع در فصل پایانی این کتاب با تفصیل بیشتری به موضوع مراقبه و مدیتیشن پرداخته‌شده است.
هنگامی‌که شکست می‌خورید، بلند شوید و دوباره امتحان کنید
هنگامی‌که در مسیر زندگی سقوط کردید یا شکست خوردید یاد بگیرید دوباره سر پا بایستید و حتی قوی‌تر از قبل باشید. سیر زندگی همانند چرخش چرخ‌وفلک است و بالا و پایین‌های پی‌درپی دارد. ما این قدرت را داریم که وقتی همه‌چیز طبق انتظار پیش نرفت سرمان را بالا بگیریم و با اراده و عزم راسخ به حرکت خود ادامه دهیم و همیشه آماده مقابله با چالش‌ها باشیم. برای این کار باید ذهن خود را برای تفکر مثبت آموزش دهیم.
بر آنچه دارید متمرکز شوید و همیشه نیمه‌پر لیوان را ببینید
زندگی همه انسان‌ها پر از خوشی‌ها و ناخوشی‌های فراوان است. درواقع خوشبختی در چند قدمی شماست فقط کافی است دست از شکایت کردن در مورد مشکلات خود بردارید و به خاطر تمام مشکلاتی که ندارید و تمام موهبت‌هایی که دارید ممنون و سپاسگزار باشید. تلاش کنید هرروز همانند یک تمرین این کار را انجام دهید چون با این روش از لحظه‌لحظه‌های زندگی‌تان نهایت لذت را خواهید برد و با تکیه بر این تفکر، توان و قدرت لازم برای مواجه‌شدن با روزهای سخت زندگی را به دست خواهید آورد

تمرینات مثبت نگری / مهوش معاذی نژاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساناز جلیلی کیست؛ چرا در ترکیه خودکشی کرد