پرورش ماهیان زینتی در کاشان امسال به 45 میلیون قطعه رسید


پرورش ماهیان زینتی در کاشان امسال به 45 میلیون قطعه رسید

کاشان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: پرورش و تولید ماهیان زینتی امسال در به 45 میلیون قطعه رسید که این رقم پیشتر 40 میلیون قطعه در سال بود.

به گزارش ایرنا، رضا مظلومی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: هدف‌گذاری جهاد کشاورزی کاشان توسعه کمی و کیفی پرورش و تولید ماهیان زینتی در این شهرستان است.

وی ادامه داد: فعال شدن صنعت پرورش ماهیان زینتی در کاشان باعث استفاده بهینه و ۲ منظوره از آب شده است چرا که آب استخرهای ماهی برای کشاورزی نیز استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان با یادآوری راه‌اندازی شهرک ماهیان زینتی در این شهرستان اضافه کرد: برای این شهرک ۴۹ هکتار زمین در مجاورت آزادراه کاشان - قم اختصاص یافته است که در سال نزدیک به ۱۰ میلیون نفر سفر در این آزادراه انجام می‌شود و ظرفیت بسیار خوبی برای این صنعت در شهرستان است.

به گفته وی، ساخت ۲۲۰ واحد در شهرک ماهیان زینتی کاشان طراحی شده که در صورت بهره‌برداری کامل، سالانه ۲۲۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در این شهرستان تولید خواهد شد.

مظلومی ادامه داد: میزان کشوری تولید ماهیان زینتی ۲۶۰ میلیون قطعه است که راه‌اندازی شهرک ماهیان زینتی در کاشان می‌تواند مرجع و قابی برای توزیع این نوع ماهی‌ها در کشور باشد.

به گفته وی، با توجه به اینکه پرورش دهندگان ماهیان زینتی در کاشان در چند ساله اخیر توانسته‌اند انواع این ماهیان را که وارد کشور می‌کردند، خودشان پرورش و تولید کنند، وابستگی به واردات در این صنعت به حداقل رسیده و کمترین ارزبری را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان شمار واحدهای تولید و پرورش ماهیان زینتی در این شهرستان را ۵۶۰ واحد بیان و اضافه کرد: این صنعت اکنون به صورت مستقیم و غیرمستقیم یک هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی شهرک ماهیان زینتی در کاشان تنها به صورت مستقیم نزدیک به ۹۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

مظلومی از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در یک هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی کاشان در سال جاری خبر داد و گفت: این مهم طی ۲۶۰ مورد انجام شده است.

وی، صدور مجوز برای ۸۰ هکتار کشت گلخانه‌ای در کاشان را یادآور شد و گفت: تنها سه هکتار از این رقم در شهرستان اجرا شده و سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای این خطه از ۲۸ هکتار به ۳۱ هکتار در سال‌جاری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان، قوانین دست و پاگیر بانک‌ها را بیشترین دلیل اصلی توسعه نیافتن کشت گلخانه‌ای در این شهرستان بیان کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین