رئیس سازمان صمت: 71 درصد معادن کرمانشاه فعال است


رئیس سازمان صمت: 71 درصد معادن کرمانشاه فعال است

کرمانشاه - ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اعلام اینکه 71 درصد معادن استان فعال است، گفت: استان کرمانشاه رتبه هفتم کشور را از لحاظ معادن فعال دارد.

«محسن دارابی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر تعداد ۸۴ پروانه اکتشاف و ۲۲۲ پروانه بهره‌برداری معادن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شده است.

وی همچنین تعداد کل معادن استان کرمانشاه را ۲۲۲ فقره اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۷۶ فقره فعال است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه میزان اشتغال‌زایی معادن مذکور را ۲ هزار و ۲۸۹ نفر به‌صورت مستقیم، اعلام کرد و افزود: هدف این است که بتوانیم با سرعت بخشیدن به اقدامات اداری، آموزشی و رفع موانع و مشکلات، برافزایش کارکرد، میزان بهره‌وری و اشتغال معادن استان بیافزائیم.

دارابی در خصوص پهنه های استان نیز توضیح داد: در کرمانشاه پنج پهنه گیلانغرب، سنقر، هرسین، اسلام آباد غرب و پهنه میانی در مجموع حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع مساحت دارند و آخرین پهنه آزاد شده، پهنه سنقر است.

وی بیان داشت: ۹۰ درصد معادن استان از نوع مصالح ساختمانی است و مانند دیگر استان های کویری کشور زیاد غنی نیست با این حال برای بهره برداری از آنها از ۱۲ دستگاه ها اجرایی مانند محیط زیست، شرکت آب منطقه ای، منابع طبیعی راه و شهرسازی و دیگر ادارات استعلام می شود اما بعد از مدتها تلاش برای کسب مجوز با یک مصوبه محلی و چند معارض همه فعالیت های متوقف می شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۴ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی و با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان