داشتن پیست برایمان خیال شده/ تنها به خاطر علاقه در این رشته مانده‌ایم


داشتن پیست برایمان خیال شده/ تنها به خاطر علاقه در این رشته مانده‌ایم

ملی پوش دوچرخه سواری کرمانشاه به نبود زیرساخت های این رشته در استان اشاره کرد و گفت: اینکه یک پیست سرعت برای این رشته داشته باشیم، تنها برایمان خیال‌پردازی است.

محمدپارسا شفیعی که در حال حاضر عضو تیم ملی امید است و اکنون خود را برای حضور در جمع ملی پوشان بزرگسال آماده می کند، در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به در پیش بودن رقابت های قهرمانی آسیا در خرداد سال آینده، اظهار کرد: درحال حاضر تمرینات بدنسازی و آمادگی جسمانی خود را در کرمانشاه انجام می دهم تا در رقابت های انتخابی تیم ملی شرکت کنم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در کرمانشاه هیچ زیرساختی برای رشته دوچرخه سواری سرعت وجود ندارد، سابقا در جاده‌ها تمرینات را انجام می‌دادم و اکنون در فضای محدودی در دهکده المپیک که آن را آسفالت کرده اند، تمرینات را ادامه می دهم.

شفیعی از سختی‌های زیادی که برای تمرین کردن در کرمانشاه متحمل می شود یاد کرد و گفت: درحالی که سایر رقیبانم در پیست های استاندارد تمرین می کنند، من باید روی جاده‌ای آسفالت بدون اینکه کوچکترین استانداردها را داشته باشد، تمریناتم را ادامه دهم.

وی تصریح کرد: تمرین کردن در جاده آسفالت برای دوچرخه سواری سرعت مانند این است که فردی مدام روی زمین خاکی تمرین کند، اما روی زمین چمن مسابقه دهد.

ملی پوش دوچرخه سواری کرمانشاه افزود: از مدت ها قبل هم قول هایی برای پیست سرعت در کرمانشاه داده شده، اما هنوز کاری انجام نشده و اگر همین حالا هم استارت بخورد چندسالی طول می کشد تا افتتاح شود، بنابراین داشتن پیست استاندارد این رشته برایمان تنها خیال پردازی است.

وی با بیان اینکه در کرمانشاه چندان به رشته دوچرخه سواری اهمیت داده نمی شود، گفت: اگر تنها کمی به این رشته توجه شود و تجهیزات به ما بدهند، شاید دوچرخه سواری کرمانشاه از این شرایط خارج شود و رشد پیدا کند، اما چون مشکلات زیاد است و کسی هم به این رشته بهایی نمی دهد، بسیاری از علاقمندان به عنوان یک رشته حرفه ای به سمت آن نمی‌آیند و اگر هم بیایند با دیدن مشکلات کناره گیری می کنند.

شفیعی تاکید کرد: کسانی هم که در این رشته مانده اند، بیشتر افرادی هستند که به دلیل عشق و علاقه زیادی که به این رشته دارند با غیرت روی آن مانده اند و حتی امسال هم با وجود نبود زیرساخت ها در رده سنی جوانان نایب قهرمان کشور شدیم.

وی در پایان گفت: دوچرخه سواری از رشته های پرمدال محسوب می شود که اگر حمایت شود، قطعا نتایج بهتری برای استان به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...