کلاه حراج‌های اینترنتی دروغین سرتان نرود


کلاه حراج‌های اینترنتی دروغین سرتان نرود

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: شهروندانی که قصد خرید از سایت‌های اینترنتی را دارند، باید توجه داشته باشند تا در دام کلاهبرداران سایبری نیفتند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو ظهر امروز (۱۵ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهروندانی که قصد خرید در حراج‌های اینترنتی نوروزی دارند از قرار گذاشتن با فروشندگان این کالاها در مکان‌های مشکوک و خلوت خودداری کنند و برای رویت کالا و پرداخت پول آن حتما در اماکن عمومی و پرتردد با این افراد قرار ملاقات بگذارند.

وی در ادامه در خصوص خرید و فروش لوازم دست دوم نیز هشدار داد و گفت: خریداران و فروشندگانی که در سایت‌های تبلیغاتی اقدام به تبلیغ کرده‌اند، باید توجه داشته باشند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان تصریح کرد: برخی افراد نیز تحت عنوان خریدار کالای دسته دوم به خانه شما آمده و به دنبال شناسایی محل و راه‌های سرقت از منزل‌تان می‌باشند و یا اینکه در یک مکان خلوت با شما قرار می‌گذارند تا وجه معامله را به شما بدهند در حالی‌که دوستان آن‌ها در کمین شما هستند تا آن وجه را از شما سرقت کرده و یا باج‌گیری کنند.

آدینه‌لو خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند قبل از واریز وجه به حساب فروشندگان کالاهای اینترنتی، کالا را رویت کنند و با دریافت شماره تماس ثابت از فروشنده، مطمئن شوند که کالای تبلیغ شده واقعی است و در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ گزارش دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها