5+1 نکته طلایی برای انتخاب و چیدمان هفت‌سین


نوروز که یکی از کهن‌ترین مناسبت‌ها در میان ایرانیان است هر سال و در اولین روز سال تقویم ایرانی جشن گرفته...

5+1 نکته طلایی برای انتخاب و چیدمان هفت‌سین

نوروز که یکی از کهن‌ترین مناسبت‌ها در میان ایرانیان است هر سال و در اولین روز سال تقویم ایرانی جشن گرفته می‌شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این جشن، چیدن سفره هفت‌سین است که در ارتباط با آن، ایده‌ها و نکات زیادی مطرح شده است. اگرچه ما هر سال هفت‌سین می‌چینیم اما می‌توانیم با استفاده از نکات و ایده‌های جدیدی، هر سال سفره هفت‌سین متفاوتی داشته باشیم و از این طریق، بر شکوهمندی جشن نوروز بیفزاییم. اگر شما نیز می‌خواهید برای سال جدید، سفره هفت‌سین متفاوت و زیباتری داشته باشید در ادامه با همراه باشید و با چند نکته طلایی در این مورد آشنا شوید.

برای سفره هفت‌سین خود، تم انتخاب کنید

برای اینکه بتوانید سفره هفت سین خود را به بهترین شکل آماده کنید و بچینید، مهم است که در ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید چیدمان و تزیین سفره هفت سین عید چه تمی داشته باشد. برای مثال، می‌خواهید سفره هفت‌سین شما سنتی باشد یا مدرن؟ یا می‌خواهید رنگ غالب سفره هفت سین خانه چه رنگی باشد؟ مشخص کردن این موضوع به شما کمک می‌کند که درنهایت، سفره هفت‌سین شیک و هماهنگی بچینید.

ترکیب رنگ مناسب را برای سفره هفت‌سین خود انتخاب کنید

5+1 نکته طلایی برای انتخاب و چیدمان هفت‌سین

یکی از نکات مهم در انتخاب و چیدمان سفره هفت‌سین این است که برای آن ترکیب رنگ انتخاب کنید. همچنین، بهتر است که این ترکیب رنگ با حال و هوای بهاری تناسب داشته باشد و به‌این‌ترتیب، بیش‌ازپیش حس نو شدن و طراوت را برای شما به همراه داشته باشد. آگاهی از قوانین رنگ‌ها می‌تواند در این زمینه برای شما بسیار کمک‌کننده باشد.

از سوی دیگر، برخی از بهترین ترکیب‌های رنگی در دکوراسیون داخلی مناسب برای سفره هفت‌سین می‌تواند شامل زرد و سبز، آبی و سفید و بنفش و طلایی باشد. اگرچه می‌توانید سفره هفت‌سین خود را تنها با در نظر گرفتن یک رنگ آماده کنید اما در نظر گرفتن دو رنگ برای هفت‌سین می‌تواند آن را از یکنواختی بیرون بیاورد.

برای سفره هفت‌سین خود، مکان مناسبی را در نظر بگیرید

5+1 نکته طلایی برای انتخاب و چیدمان هفت‌سین

برای اینکه سفره هفت‌سینتان بهترین جلوه را داشته باشد، مهم است مکانی را برای چیدن آن در نظر بگیرید که ازنظر نور، زاویه دید و فضا، بهترین موقعیت را در خانه داشته باشد. از سوی دیگر، مکان هفت‌سین را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که مهمانان بتوانند آن را به‌خوبی در هنگام آمدن به خانه شما ببینند. توجه کنید که با توجه به آیتم‌هایی که در نظر گرفته‌اید، مکان انتخابی شما فضای کافی برای سفره هفت‌سین را دارد یا خیر.

فراموش نکنید که برای دیوان حافظ نیز فضایی را در نظر بگیرید. استفاده از کاملترین فال حافظ با معنی در عید نوروز یکی از رسوم ایرانیان است که می‌تواند در پیشگویی واقعی آینده در ارتباط با عشق یا هر موضوع دیگری الهام‌بخش باشد. اگرچه می‌توانید از فال حافظ انلاین روز نیز استفاده کنید اما داشتن یک جلد دیوان حافظ اصلی همراه با معنی و تفسیر کامل نه‌تنها هفت‌سین شما را زیباتر می‌کند، بلکه باعث می‌شود حس و نتیجه بهتری از گرفتن فال حافظ داشته باشید. بنابراین، اگر هنوز دیوان حافظ را تهیه نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم همین امروز برای خرید آن اقدام کنید.

از شلوغ کردن یا خلوت کردن بیش‌ازاندازه سفره هفت‌سین پرهیز کنید

طبیعی است که دوست داشته باشید موارد زیادی را در سفره هفت‌سین قرار دهید و با این کار، آیتم‌هایی که دوست دارید را در سفره بچینید. بااین‌حال، به این نکته توجه کنید که هر چقدر آیتم‌های موجود در هفت‌سین بیشتر باشد، کمتر احتمال دارد که زیبایی‌های هفت‌سین، خودش را نشان دهد. علاوه بر این، چیدن آیتم‌های مختلف در هفت‌سین می‌تواند موجب آشفته نشان دادن آن شود. از سوی دیگر، این بدین معنی نیست که سفره هفت‌سین باید خیلی خلوت باشد. سعی کنید در این مورد تعادل را رعایت کنید و موارد ضروری‌تر و زیباتر را برای هفت‌سین انتخاب کنید.

به جزئیات توجه کنید

آنچه می‌تواند میان سفره‌های هفت‌سین تفاوت زیادی را ایجاد کند، در نظر گرفتن جزئیات و تزئین کردن آن‌ها به بهترین شکل ممکن است. اگرچه انتخاب تم کلی سفره هفت‌سین بسیار مهم است اما این بدین معنی نیست که باید از جزئیات آن غافل شوید. بنابراین، برای اینکه بتوانید هفت‌سین زیبا و منحصربه‌فردی داشته باشید به جزئیاتی مثل روبان دور سبزه، رنگ تخم‌مرغ‌ها و نحوه قرار دادن جاشمعی‌ها توجه کنید.

خلاق باشید

برای اینکه بتوانید یک سفره هفت‌سین منحصربه‌فرد بچینید، مهم است که در انتخاب و چیدمان آن خلاق باشید. در این صورت می‌توانید سفره هفت‌سینی داشته باشید که جدید و مبتکرانه است و درنتیجه، جذاب‌تر است. این امر باعث می‌شود حس بهتری نسبت به هفت‌سین خود داشته باشید.

از سوی دیگر، وقتی سعی می‌کنید خلاق باشید، به‌تدریج ایده‌های جدیدی برای چیدن هفت‌سین در سال‌های آینده به ذهنتان برسد. بنابراین، سعی نکنید که تنها از ایده‌های هفت‌سین دیگران تقلید کنید. در عوض، سعی کنید از فکرهایی که به ذهنتان در این مورد می‌رسد نیز استفاده کنید و درنهایت، با آزمایش و خطا، سفره هفت‌سین موردعلاقه خود را بچینید.

درنهایت، سفره هفت‌سین به‌خودی‌خود، بخشی زیبا از نوروز است اما شما می‌توانید با آگاهی از برخی نکات هفت‌سین زیباتر و منحصربه‌فردتری داشته باشید. بااین‌حال، این بدین معنی نیست که چیدن هفت‌سین نیازمند پیروی از قوانین و اصول مختلف است. درواقع، یکی از مهم‌ترین اصول در این مورد این است که سعی کنید دنباله‌روی ایده‌های دیگران در چیدن هفت‌سین نباشید و سعی کنید از ایده‌های مختلفی که به ذهنتان می‌رسد استفاده کنید. در این صورت می‌توانید از چیدن هفت‌سین نیز بیشتر لذت ببرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان