کاشت بیش از 70 هزار درخت مثمر در مشهد


کاشت بیش از 70 هزار درخت مثمر در مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد در پویش درختکاری بیش از 70 هزار درخت مثمر کاشته است.


علی نجفی در مراسم روز درختکاری همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسین(ع) و گرامیداشت مقام پاسداران انقلاب اسلامی ایران و پویش سراسری درختکاری با کاشت بیش از ۳۳۰ هزار اصله درخت و درختچه در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: اگر طلا را بدل به طلا کنیم کاری پسندیده و هنرمندانه است اما اگر خاک را بدل به طلا کنیم، کیمیاگری و ستودنی است.

وی افزود: اگر امروز مجموعه شهرداری‌های کشور و مشهد بنا بر وظیفه ذاتی، عملکردی و قانونی خود فضای سبز احداث می‌کند، کاری هنرمندانه به مثابه تبدیل قطعه طلا به اثر زینتی است اما اگر خون، آتش و خاک را بدل به سبزی کنند، کیمیاگری است که به نوعی توسط سردار دل‌ها و طلایه‌دار کیمیاگری سردار سلیمانی صورت گرفت.


وی افزود: همه ساله مقام معظم رهبری کاشت درخت را انجام می‌دهند و چند سال است که ایشان بر موضوع کاشت درختان مثمر تاکید دارند و با افتخار اعلام می‌کنم که شهرداری مشهد جلودار اجرای این فرمان رهبری است و در پویش درختکاری بیش از ۷۰ هزار درخت مثمر را کاشته است.

کاشت ۲۰۰۰ درخت به نام شهدا

همچنین در این مراسم فاطمه سلیمی، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد، به کاشت بیش از ۳۳۰ هزار اصله درخت و درختچه در سال جاری اشاره کرد و گفت: امروز به مناسبت ولادت امام حسین(ع) ۲۰۰۰ درخت به نام شهدا کاشته شد تا سایه درختان با نام شهدا استوار و صدقه جاری باشد.

وی افزود: پاسداران ما اصل و نهال درخت‌های انقلاب هستند و همانطور که درختان ریشه‌های ما هستند، پاسداران کشور نیز ریشه‌های این کشور هستند.

عضو هیأت رییسه شورای اسلامی شهر مشهد ضمن اشاره به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت درختان مثمر، بیان کرد: پیگیر این موضوع هستیم تا با همکاری معاونت خدمات شهری و آرامستان‌های شهرداری مشهد موضوع وقف سبز را اجرایی کنیم و امیدوارم با همراهی مسئولان و مردم، شهری سبز و کشوری سرسبز داشته باشیم

در ادامه این مراسم پاسدار حسن رجب‌زاده،فرمانده لشکر ۵ نصر سپاه پاسداران، افزود: در هر کشوری برای رسیدن به پیشرفت و توسعه، امنیت حرف اول را می‌زند و عزیزانی که در این مجموعه خدمت می‌کنند، برای امنیت کشور، جامعه و حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی اضافه کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت سربازی عبادت است لذا با تاکید مقام رهبری برای خوشایندسازی فضای پادگان و افزایش روحیه آنان باتوجه به برگزاری کنگره ۱۸ هزار شهید، ۲۰۰۰ اصله درخت به نام شهدا کاشته می‌شود.

همچنین حسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز روز بسیار بزرگی برای کشور ما است. امیدواریم بتوانیم در حوزه‌های مختلف کارگشای شهر خوب امام رضا (ع) باشیم.

وی بیان کرد: در خصوص سلامت عمومی که اولویت مهم شورای ششم و در راس آن کمیسیون ورزش و جوانان است نیز بنا بر تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، اقدامات موثری را انجام می‌دهیم تا به تکالیف خود عمل کرده و تلاش کنیم این دوره جزو بهترین دوره‌های شهر امام رضا(ع) باشد.

کاشت بیش از 70 هزار درخت مثمر در مشهد

کاشت بیش از 70 هزار درخت مثمر در مشهد

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی