مهلت 10 روزه برای تغییر کاربری زمین‌های نهضت ملی تولید مسکن استان بوشهر تعیین شد


مهلت 10 روزه برای تغییر کاربری زمین‌های نهضت ملی تولید مسکن استان بوشهر تعیین شد

بوشهر- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی فرصت دارند در مدت 10 روز نسبت به تعیین تکلیف وضعیت و تغییر کاربری زمین‌های مطرح برای اجرای نهضت ملی جهش تولید مسکن اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر روز دوشنبه به نقل از محمد هادی رستمیان در نشست شورای تامین مسکن استان بوشهر افزود: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته اما با توجه به ظرفیت بالایی که در این استان وجود دارد می‌توان هدف‌های مهمتری دنبال کرد.
وی با اشاره به نقش مسکن در اقتصاد گفت: مسکن موجب رونق صنعت‌های مختلف و تقویت اعتماد فردی و اجتماعی می‌شود، به همین دلیل اگر طراحی ساخت و ساز بدرستی صورت بگیرد از تورم جلوگیری و موتور محرکه توسعه خواهد بود.

وی افزود: در احداث مسکن باید با نگاه هوشمندانه از روش‌های بهتر استفاده کرد و از طریق تامین زمین و تهاتر به عنوان آورده، هزینه ساخت را کاهش داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر تأمین مسکن را به‌عنوان برنامه محوری دولت و دغدغه اصلی تیم مدیریتی استان بوشهر خواند و ادامه داد: بر همین اساس تفسیر بخشنامه‌ها و همکاری نکردن در تأمین زمین‌های مورد نیاز پذیرفتنی نیست.

وی اضافه کرد: تاکنون ۴۹هزار و ۳۸۶ متقاضی از مردم این استان در سامانه نهضت ملی جهش تولید مسکن ثبت نام کرده اند که از این شمار ۲۲هزار و ۹۷۶ نفر پالایش شده‌اند.

رستمیان افزود: از کل متقاضیان پالایش شده نهضت ملی جهش تولید مسکن تاکنون یکهزار و ۸۶۵ نفر اقدام به پرداخت سهم ۴۰ میلیون تومانی آورده خود کرده اند.

وی با تاکید براینکه نهضت ملی جهش تولید مسکن به عنوان یکی از برنامه های محوری دولت باید اجرا شود اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است ۴۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی (سالانه ۱۰ هزار واحد ) در مدت چهار سال در استان بوشهر احداث شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تولید سنگ مصنوعی