افزون بر 16 هزار نفر در مدارس شاهد آذربایجان غربی تحصیل می کنند


ارومیه-ایرنا- رییس اداره مدارس شاهد و  امور ایثارگران آموزش و پرورش...
ارومیه-ایرنا- رییس اداره مدارس شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: افزون بر 16 هزار نفر در 51 مدرسه شاهد استان تحصیل می‌کنند.

داریوش مددی روز دوشنبه در آیین نمادین طرح ماندگار" هر شهید یک درخت" در ارومیه افزود: این طرح فرهنگی با چشم انداز ایجاد ایرانی سرسبز و پاسداشت محیط زیست در تمامی مدارس شاهد استان و با حضور فرزندان شهدا برگزار شد؛ معتقدیم بعد از کاشت این نهال‌ها و با نامگذاری آنها به نام شهدا احساس مسوولیت در دانش آموزان برای حفظ و نگهداری افزایش می یابد و همزمان منتج به تحقق چندین هدف مثبت خواهد شد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این آیین گفت: از جمله سنت‌های نیکو و پسندیده، کاشت درخت و درختکاری است که از توصیه‌های مهم دینی و فرهنگی بوده و علاوه بر این در ابعاد مختلف زندگی افراد از جمله سلامتی هم موثر است و می‌تواند آثار و برکات بسیاری را برای مردم جامعه به همراه داشته باشد.

حسن رحمانی ادامه داد: کاشت نهال به یاد شهدا چندین سال است که انجام می‌شود و این موضوع به برکت فرهنگ دینی و انقلابی حاصل شده که در راستای گرامیداشت شهدا و زنده نگه داشتن نام افتخارآفرینان و مردان بزرگ این مرز و بوم بسیار اثربخش است.

در این آیین پنج اصله نهال به نام پنج شهید که از اولیای دانش آموزان مدرسه کلانتری ارومیه بودند کاشته و توسط فرزندان شهدا آبیاری شد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته