معاون وزیر از دانش آموز اهوازی برتر در مسابقات جهانی قرآن تقدیر کرد


معاون وزیر از دانش آموز اهوازی برتر در مسابقات جهانی قرآن تقدیر کرد

اهواز-ایرنا- دانش آموز اهوازی که در مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام رتبه نخست را دریافت کرد از سوی معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش تقدیر و تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش امروز سه شنبه در آیین تقدیر از " زینب سبزه زاری" دانش آموز برتر متوسطه اول اهوازی در مسابقات بین المللی قرآن بیان کرد: امید است این دانش آموز اهوازی الگوی خوبی برای دانش آموزان در سراسر کشور و استان باشد.

احمدی لاشکی گفت: این افتخار ابتدا برای تمام مسلمانان جهان و بعد برای مردم ایران است که نام این دانش آموز خوزستانی در جهان اسلام درخشید.

وی اظهار داشت: امروز کسی که ندای قرآن را بر بلندای جهان به اهتزاز درآورد و پرچم ایران را در جهان اسلام بالا برد این دانش اموز است.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: جایگاهی برای نخبگان باید در نظر داشته باشیم نباید تنها حرف زد، باید نخبگان را ارج نهیم.

وی گفت: امروز افراد زیادی در علوم مختلف فعالیت دارند، همه این فعالیت ها برای نزدیک شدن به خداوند است اما با داشتن علم قرآن راحت تر می توان به خداوند نزدیک شد.

احمدی لاشکی در بخش دیگری از این مراسم اظهار داشت: به مدت ۲ روز کلاس های آموزشی برای نمایندگانی از آموزش و پرورش ۶ استان در حوزه رسیدگی به تخلفات اداری در خوزستان در حال برگزاری است و تمامی این برنامه ها برای تربیت انسان است.

در ادامه این نشست مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: در دوران کرونا آموزش و پرورش استان افتخارات خوبی را کسب کرد و هشت رتبه در شاخص های آموزشی در ۲ سال اخیر رشد داشته است، رتبه آموزشی خوزستان از ۳۱ به ۲۳ ارتقاء یافته است.

کوروش مودت اظهار داشت: در بحث مستند سازی املاک آموزش و پرورش در ۲ سال اخیر در مجموع یکهزار و ۶۵۲ مورد مستند سازی انجام داده است که این تعداد از پنج هزار و ۶۰۰ ملکی است که در استان وجود دارد؛سال قبل جزو سه استان برتر کشور در مستند سازی سند بودیم و امسال هم سعی داریم با سرعت در این بخش کار شود.

وی افزود: تمامی املاک آموزش و پرورش دارای سند است و متاسفانه املاک آموزش و پرورش همواره مورد تعرض قرار می گیرند که با این کار از املاک آموزش و پرورش حمایت می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: شاخص فضای آموزشی هر دانش آموز در استان از ۵.۲ به ۴.۹ مترمربع رسیده است، البته استاندارد کشوری هشت مترمربع است.

مودت ادامه داد: در نیروی انسانی تراز خوزستان منفی است ، به طور متوسط ۲ هزار و ۳۴۰ نفر نیروی فرهنگی از خوزستان خروجی داریم که برای ماندگاری نیروی انسانی برنامه هایی مد نظر است و درخواست جذب نیرو برای استان را از وزارتخانه داریم؛ ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر در استان در پنج مرحله تبدیل وضعیت شدند.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش در سفر ۲ روزه خود به خوزستان بررسی وضعیت آموزشی ، حضور در کارگاه های آموزشی و رسیدگی به تخلفات اداری با حضور نمایندگانی از آموزش و پرورش ۶ استان را در برنامه دارد.

هفته گذشته نیز وزیر آموزش و پرورش به خوزستان سفر کرده بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اعلام زمان انتخاب واحد نیمسال دوم دانشگاه شهید چمران اهواز