تراز آموزشی خوزستان آنقدر که تصور می شود پائین نیست


تراز آموزشی خوزستان آنقدر که تصور می شود پائین نیست

اهواز- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تراز آموزشی خوزستان آنقدر که تصور می شود پائین نیست ولی از حیث عملکرد در بعضی مباحث از میانگین کشوری فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کمره ای ظهر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران کل جدید و قدیم آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: سرعت تغییر و تحولات در همه جوامع به قدری سریع و غافلگیر کننده است که نظام های اجتماعی در تنظیم مناسبات خود با نوعی ناکارآمدی مواجه شدند و موضوع تنها آموزش و پرورش نیست.

کمرئی عنوان کرد: پاسخگویی نظام های اجتماعی به نیازهای امرز جامعه به دلیل سرعت تغییرات به نوعی ناکارآمدی برای حوزه های مختلف مدیریتی تبدیل شده و تمام سازمان ها و نهادها تلاش می کنند از این تغییرات عقب نمانند

وی افزود: در آموزش و پرورش این نگاه وجود دارد که اغلب نظام های آموزشی از پاسخ به انتظارات جوامع به دلیل سرعت تحولات بازمانده اند؛ بنابراین تلاش می کنند تا خود را به این سرعت پیشرفت برسانند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در تمام این سال‌ها تلاش برای انطباق با تحولات وجود داشته است و کشور ما هم مستثنی از این موضوع نبوده است، بیان کرد: از ابتدای انقلاب تغییرات بنیادین در نظام آموزشی ایجاد شد و ضعف در سیستم های آموزشی صرفا به نظام آموزشی ایران برنمی گردد.

کمرئی گفت: کشورهایی وجود دارند که بازسازی این نظام را آغاز کرده اند و در پرتو نگاه و دور اندیشی که به سیستم آموزشی داشتند حداکثر کارآمدی را به وجود آورده اند و توانستند پاسخگوی بخشی از نیازهای جامعه و انتظارات آن باشند.

وی بیان کرد: در کشور ما نیز این تلاش ها صورت می گیرد و جهت گیری نظام آموزشی متاثر از سند تحول بنیادین آغاز شده است و به تعبیری در این هشت سال اخیر یعنی بعد از تدوین سند تحول از سال ۹۰ تاکنون نظام آموزشی می داند که به کدام سمت می خواهد حرکت کند و چه نوع مدرسه را می‌خواهد شکل دهد، ترتیبات چه نظام آموزشی را فراهم کند و چگونه دانش آموزی را تربیت کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: همانطور که در کلیت کشور ما وجود یک سند چشم انداز مسیر حرکت و افق نگاه مسئولان را روشن می کند در آموزش و پرورش نیز سند تحول چنین کارکردی را برای نظام آموزشی دارد.

کمرئی با عنوان اینکه پیش از تدوین این سند ما تلاش هایی برای تامین نیازها داشتیم، بیان کرد: به رغم اهداف و اسنادی که وجود داشت در مسیری حرکت می کردیم که جهت کار به خوبی مشخص نبود.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تراز آموزشی خوزستان آنقدر که تصور می شود پائین نیست از حیث عملکرد اما در بعضی مباحث از میانگین کشوری فاصله دارد.

کمرئی در ادامه اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش طبیعی است. این ها به صورت موقت خلأهایی ایجاد می کنند اما بازگشایی مدارس در اول مهر امسال در استان با این میزان از کمبود نیرو که در سال های گذشته نیز وجود داشته است جزو اقدامات سرآمد مدیران آموزش و پرورش استان است که باید قدر بدانیم.


به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کمره ای ظهر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران کل جدید و قدیم آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: سرعت تغییر و تحولات در همه جوامع به قدری سریع و غافلگیر کننده است که نظام های اجتماعی در تنظیم مناسبات خود با نوعی ناکارآمدی مواجه شدند و موضوع تنها آموزش و پرورش نیست.

کمرئی عنوان کرد: پاسخگویی نظام های اجتماعی به نیازهای امرز جامعه به دلیل سرعت تغییرات به نوعی ناکارآمدی برای حوزه های مختلف مدیریتی تبدیل شده و تمام سازمان ها و نهادها تلاش می کنند از این تغییرات عقب نمانند

وی افزود: در آموزش و پرورش این نگاه وجود دارد که اغلب نظام های آموزشی از پاسخ به انتظارات جوامع به دلیل سرعت تحولات بازمانده اند؛ بنابراین تلاش می کنند تا خود را به این سرعت پیشرفت برسانند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در تمام این سال‌ها تلاش برای انطباق با تحولات وجود داشته است و کشور ما هم مستثنی از این موضوع نبوده است، بیان کرد: از ابتدای انقلاب تغییرات بنیادین در نظام آموزشی ایجاد شد و ضعف در سیستم های آموزشی صرفا به نظام آموزشی ایران برنمی گردد.

کمرئی گفت: کشورهایی وجود دارند که بازسازی این نظام را آغاز کرده اند و در پرتو نگاه و دور اندیشی که به سیستم آموزشی داشتند حداکثر کارآمدی را به وجود آورده اند و توانستند پاسخگوی بخشی از نیازهای جامعه و انتظارات آن باشند.

وی بیان کرد: در کشور ما نیز این تلاش ها صورت می گیرد و جهت گیری نظام آموزشی متاثر از سند تحول بنیادین آغاز شده است و به تعبیری در این هشت سال اخیر یعنی بعد از تدوین سند تحول از سال ۹۰ تاکنون نظام آموزشی می داند که به کدام سمت می خواهد حرکت کند و چه نوع مدرسه را می‌خواهد شکل دهد، ترتیبات چه نظام آموزشی را فراهم کند و چگونه دانش آموزی را تربیت کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: همانطور که در کلیت کشور ما وجود یک سند چشم انداز مسیر حرکت و افق نگاه مسئولان را روشن می کند در آموزش و پرورش نیز سند تحول چنین کارکردی را برای نظام آموزشی دارد.

کمرئی با عنوان اینکه پیش از تدوین این سند ما تلاش هایی برای تامین نیازها داشتیم، بیان کرد: به رغم اهداف و اسنادی که وجود داشت در مسیری حرکت می کردیم که جهت کار به خوبی مشخص نبود.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تراز آموزشی خوزستان آنقدر که تصور می شود پائین نیست از حیث عملکرد اما در بعضی مباحث از میانگین کشوری فاصله دارد.

کمرئی در ادامه اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش طبیعی است. این ها به صورت موقت خلأهایی ایجاد می کنند اما بازگشایی مدارس در اول مهر امسال در استان با این میزان از کمبود نیرو که در سال های گذشته نیز وجود داشته است جزو اقدامات سرآمد مدیران آموزش و پرورش استان است که باید قدر بدانیم.

کد خبر 4759268

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


ورود نوبتی آب به تالاب شادگان / خشک شدن بخش جنوبی در تابستان