رئیس اتاق اصناف: یکهزار و 35 بازرسی از واحدهای صنفی قم انجام شد


رئیس اتاق اصناف: یکهزار و 35 بازرسی از واحدهای صنفی قم انجام شد

قم - ایرنا - رئیس اتاق اصناف قم با تاکید بر نظارت جدی و مستمر بر اصناف این استان گفت: طی یک هفته گذشته هزار و 35 بازرسی از واحدهای صنفی قم صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، حمید خرمی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در تالار کرامت استانداری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این بازرسی‌ها غالبا توسط اتحادیه‌های صنفی و بازرسان اتاق اصناف انجام پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه در جریان این بازدیدها هشت واحد صنفی اخطار دریافت کردند گفت: موضوع اغذیه بیشتر مورد توجه بود، از این رو رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، فست فودها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها و نانوایی‌ها بازدید شدند و داشتن گواهی سلامت و نصب کیو.آر.کد نیز رصد شد.

افراد دارای بیماران زمینه‌ای در جشن‌های نیمه شعبان قم شرکت نکنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز طی سخنانی گفت: افراد دارای بیماری زمینه‌ای، نقص سیستم ایمنی و یا سالمند نباید در تجمع‌های نیمه شعبان حضور پیدا کنند.

سیامک محبی تاکید کرد: باید از افراد بالای ۶۰ سال بخواهیم که در برنامه‌های نیمه شعبان شرکت نداشته باشند.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به نقش موثر واکسیناسیون در کنترل مرگ‌ومیر کرونایی در مورد تزریق هر سه دُز واکسن به افراد مُسِن توجه و پیگیری لازم را داشته باشیم.

معاون علوم پزشکی قم با اشاره به برخی از پروتکل‌های موردنظر برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در استان استفاده از فضای باز جهت انجام مراسم‌ها را از جمله آن ذکر کرد و گفت: تا آنجا که امکان دارد از فضاهای باز استفاده شود و اگر هم برنامه در مکان‌های مسقف برگزار می‌شود، همگان به رعایت فاصله‌گذاری ۱.۵ متری از طرفین، استفاده از ماسک و به همراه داشتن سجاده و مُهر و سایر اقلام عبادی شخصی ملزم باشند.

محبی گفت: متولیان مراسم مدیریت کنند که الزام‌های فاصله‌گذاری اجتماعی طبق طرح ملی هوشمند رعایت شود و کلیه برگزارکنندگان و حاضران نیز در تمام مدت از ماسک استفاده کنند.

رئیس مرکز بهداشت قم تصریح کرد: کلیه متولیان و عوامل اجراکننده مراسم، باید واکسیناسیون کامل را انجام داده باشند.

محبی بیان داشت: موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی باید در قالب موکب و ایستگاه سلامتی برپا شوند و یا محصول‌های نذری بسته‌بندی توزیع کنند و از برپایی ایستگاه‌های غیرضروری مانند عرضه مواد غذایی فله، آرایشگاه، واکس و نقاشی کودکان نیز خودداری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی