استاندار: دانشگاه صنعتی بیرجند پاسخگوی نیاز صنایع خراسان جنوبی باشد


استاندار: دانشگاه صنعتی بیرجند پاسخگوی نیاز صنایع خراسان جنوبی باشد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: دانشگاه صنعتی بیرجند به عنوان یک دانشگاه تخصصی، باید پاسخگوی نیاز صنایع استان باشد و برای رفع نیازهای علمی و فناوری صنایع ورود کند.

به گزارش ایرنا، جواد قناعت روز چهارشنبه در آیین تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند که با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه صنعتی بیرجند رویکرد جامعه محور داشته باشد و به سمت رشته‌های مورد تقاضای جامعه حرکت کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی و محصولات راهبردی کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: برای این منظور ایجاد یک دانشگاه تخصصی یعنی دانشگاه صنعتی بیرجند در کنار دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه مادر ضروری بود و دانشگاه صنعتی باید با شناسایی نیازهای استان و به طور خاص نیاز صنایع، پاسخ‌های لازم را برای آن‌ها آماده کند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دانشگاه صنعتی با کادر علمی قوی، متخصص و بنام، جایگاه خاصی در شرق کشور دارد و بی‌شک نهال تولید و صنعت استان و شرق کشور، در دانشگاه صنعتی بیرجند کاشته شده است.
قناعت با اشاره به تصمیم اخیر وزارت علوم در زمینه ادغام دانشگاه صنعتی در دانشگاه بیرجند، تاکید کرد: دانشگاه صنعتی نه تنها نباید حذف شود بلکه باید در راستای منافع استان، به شدت تقویت شود و ما هم حمایت‌های لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

وی با تاکید بر پیشرو بودن دانشگاه صنعتی بیرجند در بحث ارتباط بین صنعت و دانشگاه، گفت: خراسان‌جنوبی یک استان معدنی است و از محصولات کشاورزی منحصر به فردی برخوردار است، لذا باید برای استفاده از این ظرفیت‌ها به خوبی برنامه‌ریزی شود.
قناعت خام فروشی را مهمترین معضل معادن خراسان جنوبی ذکر و اضافه کرد: انتظار این است که دانشگاه‌های خراسان جنوبی و به ویژه دانشگاه صنعتی به منظور برون رفت از این مشکل و در راستای ایجاد و توسعه صنایع واسط و فرآوری به استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برنامه بدهد.
وی با اشاره به تغییرات لحظه‌ای و پیشرفت‌های لحظه‌ای صنایع در کشور و جهان، تصریح کرد: دانشگاه صنعتی به گونه‌ای عمل کند که همواره دست مساعدت واحدهای صنعتی را بگیرد و آنها را در به روز شدن و توسعه همراهی کند.
استاندار خراسان جنوبی به بنیه علمی قوی دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه مادر در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: با تعامل و همدلی دانشگاه‌های بیرجند و دانشگاه صنعتی، باید شاهد بروز اتفاقات خوبی در استان باشیم.
قناعت تصریح کرد: این دو دانشگاه باید در عین استقلال در راستای ترقی و توسعه خراسان جنوبی با یکدیگر در تعامل باشند و مرجعیت علمی دانشگاه بیرجند باید به کمک دانشگاه صنعتی بیاید و آن را تقویت کند.

سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند هم گفت: تمام تلاشم این خواهد بود که بار سنگین مسوولیتم را به درستی انجام دهم تا گام‌های خوبی در راستای توسعه استان برداشته شود.

عباسعلی رضاپور افزود: با توجه به ظرفیت معدنی و صنعتی خراسان جنوبی، دانشگاه صنعتی بیرجند یک ظرفیت محوری برای توسعه استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی بیرجند در جهت ارتباط با جامعه و صنعت استان ورود جدی خواهد داشت و برنامه‌های خود را در این زمینه با قوت ادامه خواهد داد، اضافه کرد: همچنین تعامل سازنده با سایر دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان خواهیم داشت.

رضاپور عنوان کرد: دانشگاه صنعتی بیرجند با هدف شکوفا کردن ظرفیت معدنی و صنعتی خراسان جنوبی برنامه‌ریزی جدی خواهد داشت، همچنین در حل معضلات اجتماعی با انجام طرح‌های پژوهشی کمک کننده خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه حضور موثر دانشگاه در حل مشکلات جامعه در اولویت ما قرار دارد، افزود: یکی دیگر از اهداف ما توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی مبتنی برای نیاز بازار کار استان خواهد بود.

رییس سابق دانشگاه صنعتی بیرجند هم گفت: در دوران خدمتم هدفم خدمت گذاری و خیر اندیشی بوده است.

سید حجت هاشمی افزود: اداره دانشگاه صنعتی، مسوولیت خطیری است که باید با تعامل سنجیده اداره شود.

در این مراسم "عباسعلی رضاپور" با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند معرفی و از خدمات سه ساله "سید حجت هاشمی" رییس سابق دانشگاه قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری