اجرای 48 پروژه عظیم با سرمایه گذاری 17 میلیارد دلار در دولت سیزدهم آغاز شده است


اجرای 48 پروژه عظیم با سرمایه گذاری 17 میلیارد دلار در دولت سیزدهم آغاز شده است

همدان- ایرنا- معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه از آغاز دولت سیزدهم کارهای بزرگی شروع شده است، گفت: در این مدت 48 پروژه صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری 17 میلیارد دلار آغاز شده است.

به گزارش ایرنا «سیدمحمد حسینی» شامگاه چهارشنبه در کنگره ملی «مصلح شرق» که در مسجد جامع شهرستان اسدآباد برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر بخش صنعت و معدن، در حوزه نفت پروژه های بزرگی آغاز شده که بی تردید حاصل آن رونق اشتغال و اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به حمایت دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی یادآور شد: دولت در این راستا مصمم است و فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار را تسهیل و سرعت می بخشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با برشمردن موفقیت‌های دولت سیزدهم از زمان آغاز بکار تاکنون، افزود: دولت تحول گرا و عدالت خواه در زمینه اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی کارهای خوبی انجام داده تا رضایت مردم را جلب کند.

حسینی کاهش مشارکت مردم در انتخابات را محصول کم‌کاری، تعلل و رخوت در گذشته دانست و تاکید کرد: این دلسردی مردم باید جبران و به شور نشاط اجتماعی تبدیل شود و در این خصوص تمام بدنه دولت اعم از مدیران ارشد میانی و تمام کارکنان دولت وظیفه سنگینی به عهده دارند.

وی با اشاره به پرتاب افتخار آفرین ماهواره نور دو به فضا، گفت: این موفقیت سپاه موجب تقویت اقتدار ملی ایران در سرتاسر جهان شده است که مردم باید به این موضوع واقف باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اتحاد، همبستگی و یگانگی را از ویژگی‌های ملت ایران دانست و افزود: تفرقه و چندصدایی و انزوا موضوع مهمی بود که سیدجمال الدین اسدآبادی به کرات آن را به مسلمانان هشدار داد و در این راه جان خود را فدا کرد.

برای رهایی از فتنه های آمریکار به آموزه های سیدجمال نیازمندیم

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از تجارب سیدجمال، انقلاب مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت استفاده کرد و مسیر درست را با همراهی مردم پیدا کرده و بدون نیاز به مبارزه مسلحانه، رژیم مورد حمایت آمریکا و اروپا را ساقط کرد.

حسینی، سیدجمال الدین اسدآبادی را انسانی شجاع و جسور دانست که با سفرهای خستگی ناپذیر به اقصی نقاط جهان سرمشق اتحاد و آزادی ملت‌های مسلمان را سر داد.

وی از نشریه «عروه الوثقی» به عنوان اثر برجسته این منادی آزادی یاد کرد و افزود: این نشریه نقش مهمی در روشنگری ملت‌ها داشت که کشورهای انگلیس و فرانسه آن را برنتابیدند و انتشار آن را متوقف کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: استبداد ستیزی و استعمارگریزی، سیدجمال الدین اسدآبادی را الگویی کامل و بی نقص برای ملت ایران دانست و گفت: «تفرقه بینداز و حکومت کن» شعار اروپایی هاست اما سیدجمال نقطه مخالف این شعار را فریاد می زد تا روح جهاد و مبارزه در مسلمانان بیدار شود.

وی یادآور شد: روحیه خودباختگی و تسلط استعمار در ملت ایران از بین رفته و خودباوری و اعتماد به نفس جایگزین آن شده اما هنوز هم به آموزه ها و آرمانهای این مصلح بیدارگر به شدت نیاز داریم تا گرفتار فتنه و توطئه آمریکا نشویم.

به گزارش ایرنا، روز ۱۸ اسفند سالروز شهادت سیدجنال الدین اسدآبادی در تقویم کشورمان به نام روز «بیداری اسلامی» نامگذاری شده است.

سیدجمال‌الدین اسدآبادی در سال ۱۲۱۷هجری شمسی در اسدآباد دیده به جهان گشود و در ۱۸ اسفند ۱۲۷۵ در استانبول به شهادت رسید، او اندیشمند سیاسی و مبلغ اندیشه اتحاد اسلام و اولین متفکر مدرن و فعال اجتماعی بود که نسبت به بیماری‌های اجتماعی جوامع مسلمان و ضعف‌های موجود در آن هشدار داد و در مقابل قدرت‌های غربی اسلام گرائی را تبلیغ نمود و تأثیر او بر کشورهای اسلامی، مخصوصا افغانستان، ایران و مصر شایان توجه است.

کنگره «مصلح شرق» ۱۸ و ۱۹ اسفند در اسدآباد، زادگاه این عالم برجسته در حال برگزاری است و امروز با حضور حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و فردا با حضور وزرای علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه می یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران