هنرمند تبریزی مقام اول جشنواره جایزه ملی فیروزه را کسب کرد


هنرمند تبریزی مقام اول جشنواره جایزه ملی فیروزه را کسب کرد

تبریز - ایرنا - « مریم حسن زاده»، هنرمند تبریزی، مقام اول بخش عروسک هفتمین دوره جشنواره جایزه ملی فیروزه را به خود اختصاص داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، این جایزه با هدف ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی و تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت‌ها و نیازهای کشور در ۳۲ استان کشور از آبان تا پایان بهمن ۱۴۰۰ برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در چهار بخش اسباب بازی، عروسک، نوشت افزار و هدایای فرهنگی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

در بخش اسباب‌بازی از بین ۳۰۳ اثر ارسال شده ۸۵ اثر، در بخش عروسک از بین یک هزار و ۱۴۸ اثر ارسال شده ۳۰۰ اثر، در بخش نوشت افزار ایرانی اسلامی از بین ۵۳۶ اثر ارسال شده ۱۳۴ اثر و در بخش هدایای فرهنگی از بین پنج هزار و ۸۱۷ اثر ارسال شده به این جشنواره یک هزار و ۴۵۴ اثر به مرحله‌ داوری رسید.

در هر بخش به نفر اول ۳۰ میلیون تومان، نفر دوم ۲۰ میلیون تومان و نفر سوم ۱۵ میلیون تومان و به شرکت‌کننده‌ شایسته‌ تقدیر هفت میلیون تومان جایزه اهدا شد.

علاوه بر جایزه‌ نقدی، به همه‌ برگزیدگان لوح و تندیس جایزه اهدا شد و برگزیدگان به دبیرخانه شرکت‌های خلاق معاونت علمی ریاست جمهوری معرفی می شوند.

اختتامیه‌ هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.




نوزاد رها شده در تبریز به بهزیستی تحویل داده شد