افراد فاقد پوشش در خراسان جنوبی به صورت رایگان بیمه می‌شوند


افراد فاقد پوشش در خراسان جنوبی به صورت رایگان بیمه می‌شوند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای در این استان به‌صورت رایگان دفترچه الکترونیکی بیمه سلامت می‌گیرند و بابت آن هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

علی اربابی، امروز پنجشنبه ۱۹ اسفند در جمع خبرنگاران افزود: یکی از اهداف کلان و مهم سازمان بیمه سلامت ایران، تکمیل پوشش بیمه همگانی آحاد جامعه است و در همین خصوص طرح پوشش بیمه‌ای رایگان افراد فاقد هرگونه بیمه، در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین شهرها طراحی و اجرا شد.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: طرح پوشش بیمه سلامت رایگان محلات کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین شهر بیرجند روز گذشته با حضور مدیران و مسوولان بیمه سلامت و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در پایگاه حاشیه موسی بن جعفر (ع) اجرایی شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: یکی از اهداف این طرح، تکمیل پوشش بیمه آحاد جامعه و مهمتر از آن بهره‌مندی این افراد از خدمات درمانی برای سلامت خود و ارتقای سلامت جامعه است.

وی عنوان کرد: از آنجایی که با اجرای این طرح عمده افراد محلات کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین شهرها زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و این افراد توان مالی مناسبی در پرداخت هزینه‌های درمان ندارند، کمک قابل توجهی به آنان برای کاهش هزینه‌های درمان خواهد شد.

اربابی افزود: افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای که دارای کد ملی و ایرانی باشند در این طرح به‌صورت رایگان دفترچه الکترونیکی بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

وی گفت: براساس برآورد ما تعداد افراد فاقد بیمه در خراسان جنوبی به نسبت کشور بسیار پایین است اما افراد فاقد بیمه داریم و تخمین ما حدود پنج تا ۱۰ هزار نفر است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روایت حادثه خروج از ریل قطار مشهد – یزد از زبان یکی از مصدومان