خبرهای کوتاه شهرهای استان بوشهر


خبرهای کوتاه شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا - توزیع 70هزار نهال رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی ، مناسب نبودن آب رودخانه حله برای کشت محصولات کشاورزی و توزیع 25 سری جهیزیه بین مددجویان دیری خبرهای کوتاه روز پنجشنبه شهرستان های دشتی،گناوه و دیر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در هفته منابع طبیعی هفتاد هزار اصله نهال در این استان توزیع و کاشته شده است.

غلامرضا منتظری روز پنجشنبه در مراسم هفته منابع طبیعی در محل ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی بخش کاکی دشتی افزود: هفته منابع طبیعی فرصتی برای کاشت نهال، توسعه و ترویج فرهنگ درخت کاری و نگهداری و حفظ درختان و احیای منابع طبعیی است.

وی اظهارداشت: دشتی یکی از شهرستانهای موفق در زمینه توسعه جنگل کاری دست کاشت در استان بوشهر و بزرگترین جنگل دست کاشت به مساحت بیش از یک هزار هکتار در جنگل چاه چاهو دشتی است که باعث سر سبزی و توسعه فضای سبز این شهرستان شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتی نیز گفت: در هفته منابع طبیعی بیش از سه هزار اصله انواع نهال در سطح مدارس، ادا رات، مساجد ، بوستانها و محلات در شهرها و روستاها دشتی توزیع و کاشته شده است.

محمد زنگنه افزود: در هفته منابع امسال دهها برنامه ترویجی، تبلیغی در مدارس، مساجد و نهادهای فرهنگی شهرستان برای توسعه و ترویج فرهنگ درخت کاری و حفظ منابع طبیعی در دشتی برگزار شده است .

مناسب نبودن آب رودخانه حله برای کشت محصولات کشاورزی

بخشدار ریگ شهرستان گناوه گفت: آب رودخانه حله به علت شوری بالا برای کشت محصولات کشاورزان این منطقه مناسب نیست.

ضرغام محمدی روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازدیدی که از این منطقه به عمل آمد اهالی خواستار رفع مشکل از طریق بازگشایی مسیر جریان آب از محل روستای کلل دشتستان شدند.

وی اظهارداشت: برای رفع این مشکل مردم، از مرکز خدمات جهاد کشاورزی بندر ریگ خواسته شد تا موضوع را بررسی و نظرات کارشناسی را به بخشداری ارائه تا از طریق مبادی ذی‌ربط ، پیگیری شود.

وی گفت: در دیدار با مردم روستای محمدی نیز مسایل و مشکلات آنها بررسی و دستورات لازم جهت حل آنها با مسئولان مربوطه داده شد.

محمدی ادامه داد: با توجه به اجرای طرح هادی این روستا ، معابر آن به زیر سازی و آسفالت نیاز دارند که در این زمینه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان برای پرداخت هزینه های بخشی از معابر نیازمند به زیرسازی و آسفالت ، همکاری باید کند.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه تعدادی از پایه های برق این روستا ، فرسودگی و نیاز به توسعه برق رسانی دارند ، اداره برق پیگیر آن خواهد شد.

بخشدار ریگ گفت: به علت عدم وجود شبکه آبرسانی برای تعدادی از واحدهای مسکونی جدید در این روستا مقرر شد، اداره آب و فاضلاب نسبت به این نیاز در طرح توسعه پیش بینی و یا از طریق خودیاری مردم اقدام کند.

روستای حله دارای دو بخش شمالی و جنوبی است که بخش جنوبی آن زیر نظر شهرستان بوشهر و شمالی آن از توابع بخش بندرریگ شهرستان گناوه است.

توزیع ۲۵سری جهیزیه به مددجویان دیری

رییس کمیته امداد امام دیر گفت: ٢۵ سری جهیزیه به ارزش ۵٠٠ میلیون تومان به زوج های جوان تحت حمایت این نهاد مقدس اهدا شد.

به گزارش ایرنا ، سید علی حسینی روز پنجشنبه در این آیین به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری افزود: این اقلام با همکاری افراد خیر ،مراکز نیکوکاری و اعتبارات کمیته امداد امام خمینی شهرستان دیر تامین شده است.

وی گفت: هر سری جهیزیه اهدایی به این زوج ها شامل پنج قلم کالای اساسی از جمله یخچال، تلویزیون ، اجاق گاز، جاروبرقی و ماشین لباسشویی به ارزش ۲۰میلیون تومان است.

وی با اشاره به اهدای ١٠ جهیزیه در نیمه شعبان گفت:این نوید را به همه زوج های مدد جوی کمیته امداد می دهیم که تا پایان سال هیچ زوج جوان پشت نوبتی جهیزیه نخواهیم داشت .

حسینی بیان داشت: هدف ما ترویج فرهنگ آسمانی ازدواج بین جوانهای مددجوی کمیته امداد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)