خبرهای کوتاه استان یزد


خبرهای کوتاه استان یزد

یزد _ ایرنا _رییس سازمان فرهنگی،‌اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از برگزاری جشن بزرگ «درخت دوستی» ویژه پدربزرگان،‌مادربزرگان و نوه هایشان خبر داد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجتبی صداقت در حاشیه بازدید از برنامه‌های هفته درختکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهر یزد افزود: این جشن ۲۱ اسفندماه سال‌جاری در بوستان شهدا با حضور مسوولان و عموم مردم برگزار می شود.

وی اظهار کرد:در این مراسم پدربزرگان و مادربزرگان به همراه نوه‌هایشان اقدام به غرس یک اصله نهال می‌کنند.

صداقت ادامه داد: با غرس هر نهال در این مراسم شناسنامه‌ای برای نهال تهیه و با ذکر نام غرس کننده و نوه‌هایشان، به آنها تحویل می‌شود.

صداقت با اشاره به اینکه در طول هفته درختکاری از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برنامه‌های متفاوت و خلاقانه‌ای طراحی شده است افزود : این برنامه ها از روز ۱۵ اسفندماه در راستای ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از محیط زیست در شهر یزد در حال برگزاری است.

راه‌اندازی اولین کارگاه آموزشی و تولید زیلو در روستای نصرآباد شهرستان تفت
معاون صنایع‌دستی استان یزد از راه‌اندازی اولین کارگاه آموزشی و تولیدی زیلو در روستای نصرآباد تفت خبر داد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، محمدرضا دهقان مهرجردی با اعلام این خبر گفت: این کارگاه زیلوبافی در مجاورت مسجد جامع نصرآباد با ۴ دار زیلو در فضایی به وسعت ۱۰۰ مترمربع زمینه اشتغال ۲ نفر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به زنده‌بودن هنر صنعت زیلو گفت: بافت زیلو در استان یزد از جایگاهی والا برخوردار است و این دست بافته ارزشمند از قدیمی‌ترین محصولات صنایع‌دستی استان به شمار می‌رود.

دهقان مهرجردی در خصوص ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دست بافته اظهارداشت: زیلو را به‌عنوان فرش سلامت معرفی می‌کنند، چون تنها دست‌بافته‌ای است که تماماً با گیاه تهیه می‌شود.

اجرای طرح فرشتگان رحمت توسط خیرین همای سلامت هلال احمر شهرستان یزد
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت : طرح فرشتگان رحمت با هدف کمک به اقشار بی بضاعت و کم بضاعت و ترویج فعالیتهای خیرخواهانه و عام المنفعه در شهرستان یزد با حضور مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان و دیگر مسئولین اجرا شد.

وهاب نخل بند یزدی افزود : در این مرحله خیرین همای سلامت ۱۳۰ بسته معیشتی و حمایتی را که شامل(مرغ، برنج، روغن، رب، ماکارونی، سویا، شیرینی یزدی، چای،قند ، میوه و غیره) و هدیه کارت بین بیماران سرطانی تحت پوشش توزیع نمودند .

وی خاطرنشان کرد : طرح فرشتگان رحمت در واپسین روزهای سال ۱۴۰۰ و سال جدید با مشارکت مالی خیرین به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اجرا و بسته های معیشتی با همکاری داوطلبان عضو تهیه و در نهایت حفظ کرامت انسانی بین مددجویان توزیع شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها