جشن بزرگ نیمه شعبان در مسجد مهدیه شهرک غرب زنجان اجرا می شود


جشن بزرگ نیمه شعبان در مسجد مهدیه شهرک غرب زنجان اجرا می شود

به مناسبت نیمه شعبان، سالروز میلاد با سعادت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) جشن بزرگی همراه با احیاء شب نیمه شعبان و دعای ندبه آخرسال در مسجد مهدیه شهرک غرب زنجان برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نیمه شعبان یکی از جشن‌های مسلمانان شیعه است که همزمان با روز تولد امام دوازدهم شیعیان، امام زمان(ع) برگزار می شود.

در روایات و احادیث امامان شیعه شب نیمه شعبان از جمله پر فضیلت ترین شب‌ها برای احیا و شب زنده داری، دعا و عبادت است.

در روایتی از امام اول شیعیان درباره خواندن دعای کمیل در این شب آمده‌ است« قسم به کسی که جان علی در دست اوست همه امور نیک و بدی که بر بندگان جاری می‌شود، از شب نیمه شعبان تا پایان سال، در این شب تقسیم می‌شود» همچنین آن حضرت فرموده اند« هیچ بنده‌ای نیست که این شب را احیاء دارد و در آن دعای خضر بخواند، مگر آن که دعای او اجابت شود».

با توجه به فضیلت های شب نیمه شعبان به همت بچه های مسجد مهدیه شهرک غرب زنجان مراسم احیاء شب نیمه شعبان ساعت 30 دقیقه بامداد جمعه با قرائت دعای کمیل برگزار می شود.

همچنین مراسم قرائت دعای ندبه آخر سال صبح روز جمعه 27 اسفندماه در این مسجد برپا خواهد شد و مراسم جشن نیمه شعبان در این روز ساعت 16 و 30 دقیقه با سخنرانی حجت الاسلام جعفری مدیرکل حوزه های علمیه استان و مولودی خوانی خادمین اهل بیت عصمت و طهارت اجرا می شود در حاشیه این مراسم ایستگاه نقاشی برای کودکان با موضوع عصر غیبت برپا خواهد شد.

پایان پیام/693

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟