مانور ویژه چهارشنبه سوری در اسدآباد


مانور ویژه چهارشنبه سوری در اسدآباد

رئیس جمعیت هلال احمر اسدآباد از مانور ویژه چهارشنبه سوری آخر سال  به یاد  دانش آموز فداکار شهید علی لندی در این شهرستان خبر داد.

محمدرضا اعتصام در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه ملی «برای هم شادیم» مانور ویژه چهارشنبه سوری اظهار کرد: جمعیت هلال احمر به یاد دانش آموز فداکار شهید علی لندی و برای آگاهی جامعه با توجه به نزدیکی به چهارشنبه آخر سال و با هدف تغییر رویکرد برنامه‌های مراسم چهارشنبه سوری به منظور کاهش خطرات و حوادث آن پویش «من _لندی _ام» را برگزار می‌کند.

وی افزود: در این پویش دانش‌آموزان ۱۴ مدرسه متوسطه اول شهرستان با آموزش‌های اطفا حریق و کمک‌های اولیه در سوختگی‌ها آشنا شده و با تهیه فیلم‌های کوتاه با موضوعاتی چون "همراه هلال احمر هستم تا به دیگران یاری رسانم"، «من آتش نمی‌افروزم-مهرافروزم»، در این پویش شرکت کردند و مانور عملیاتی اطفا حریق به صورت عملی انجام و دانش آموزان این مباحث را تمرین کردند.

اعتصام همچنین خاطر کرد: علاوه بر سطح مدارس این آموزش ‌ها در بین اهالی روستاهای قره‌بلاغ و وندرآباد برگزار شد و با شرکت عموم روستائیان مانور اطفا حریق انجام گرفت.

وی با اشاره به همکاری و مشارکت آموزش و پرورش و آتش‌نشانی شهرستان در این طرح تصریح کرد: چهارشنبه‌سوری به عنوان یکی از مراسمات آیینی در ایران بوده که متاسفانه در سال‌های اخیر این مراسم با حرکت به سوی خشونت تحریف شده و گاهی این رفتارهای خشونت آمیز موجب اتفاقات ناخوشایند و دلخراش می‌شود.

اعتصام بیان کرد: در کنار همه این رویدادهای ناراحت کننده شاهد رشادت و جوانمردی نوجوان هستیم که جان انسان‌ها برای آنان ذی‌نعمت بوده و برای کمک به همنوعان خود از ارزشمندترین دارایی خود که همانا جان شیرین است دریغ می‌کنند و دانش آموز فداکار شهید علی لندی یکی از جمله این نوجوان بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا