ناپایداری جوی در خراسان جنوبی تقویت می‌شود


ناپایداری جوی در خراسان جنوبی تقویت می‌شود

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره تقویت ناپایداری‌های جوی در این استان به‌صورت وزش باد شدید همراه با گرد و خاک همچنین کاهش محسوس دمای هوا هشدار داد.

براساس الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی امروز و فردا ضمن افزایش متناوب ابر، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک به‌ویژه در نیمه شمالی استان پیش‌بینی می‌شود و در برخی مناطق شمال غرب خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق پراکنده مورد انتظار است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل هواشناسی با تقویت ناپایداری‌های جوی از عصر فردا تا پایان وقت پنجشنبه وزش شدید تا خیلی شدید باد همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و احتمال توفان گرد و خاک در برخی نقاط استان قابل پیش‌بینی است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با نفوذ توده هوای سرد از پنجشنبه کاهش دما به‌تدریج آغاز می‌شود و برای صبح جمعه کاهش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا سبب وقوع سرما و یخبندان در منطقه خواهد شد که برای مناطق کوهستانی و سردسیر استان خطر سرمازدگی و خسارت به بخش کشاورزی به‌ویژه در شهرستان‌های سربیشه، درمیان، قاینات و زیرکوه وجود دارد.

همچنین در نقاط مرتفع و کوهستانی بیرجند، سرایان، فردوس و خوسف این شرایط قابل پیش‌بینی است بنابراین به کشاورزان، باغداران و دامداران توصیه می‌شود تمهیدات لازم را برای کاهش خسارت ناشی از سرما و یخبندان مد نظر داشته باشند.

نوسانات دمایی بیرجند در شبانه‌روز گذشته بین ۲۶ و ۱۴ درجه سلسیوس ثبت شد و در این مدت زیرکوه با ۹ درجه سردترین و دهسلم و بندان شهرستان نهبندان با ۳۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقاط استان بودند.

وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک که از اواخر هفته گذشته در خراسان جنوبی آغاز شد، همچنان ادامه دارد و روز یکشنبه هفته جاری سبب شد کیفیت هوا در شهرستان سرایان در وضعیت بسیار ناسالم و در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه و نهبندان در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل