برخی گفتمان‌های رسانه‌ای 100 سال کار تبلیغاتی در حوزه ازدواج را هدر می‌دهد


برخی گفتمان‌های رسانه‌ای 100 سال کار تبلیغاتی در حوزه ازدواج را هدر می‌دهد

معاون امور جوانان وزارت ورزش‌ و جوانان از نپرداختن فضای فرهنگی و رسانه‌ای کشور به شخصیت‌های تبلیغی در حوزه ازدواج انتقاد کرد.

وحید یامین‌پور در همایش رویداد ملی‌ هم‌آهنگ که دیروز، ۲۴ اسفند، در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تنها بخشی از دولت محسوب می‌شود که متولی فعالیت‌های ترویجی، تبلیغی و میدانی در حوزه تسهیل ازدواج است. سایر نهادها در زمینه پرداخت تسهیلات و یا تولید محصولات هنری فعالیت دارند. حمایت از حوزه ازدواج و ترویج سبک زندگی اسلامی در معاونت امور جوانان تکلیف شده است.

وی افزود: همکاران ما در امور جوانان باید فعالیت‌های گروه‌های مردمی و تشکل‌های مردم‌نهاد را برای به سرانجام رساندن اهداف خود هماهنگ و یکپارچه کنند. درست است که اعتبارات چندانی برای حمایت از این دست پروژه‌ها نداریم اما اولویت امور جوانان وزارت ورزش فعالیت‌های ترویجی، تبلیغی و مشاوره‌ای در حوزه ازدواج و کاهش طلاق است. سالانه بالغ بر ۷۰۰۰ کارگاه در این زمینه برگزار می‌شود چون لازم است کیفیت مشاوره‌ها افزایش پیدا کرده و بهبود یابد. در حال حاضر کیفیت روند کنونی چندان مطلوب نیست.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در این راستا گروه‌های تبلیغی و تشکل‌های طلبه‌ای در سراسر کشور باید شناسایی شده و مورد حمایت قرار گیرند. بر همین اساس ما همکاری خوبی با سازمان تبلیغات اسلامی داریم. هم‌اکنون این ۲ مجموعه به خوبی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند.

یامین‌پور گفت: جهاد تبیین مبتنی بر ابلاغ دستورالعمل‌ها نیست بلکه مبتنی بر گفت‌وگو است. اگر در موقعیت تبلیغ قرار بگیرید، اثربخشی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. مخاطب ما گفت‌وگو محور است. نقطه عطف جهاد تبیین فعالیت هنری تببین است.

وی اضافه کرد: گاهی با یک جمله در یک فیلم سینمایی و یا سریال گفتمانی باعث فروپاشی بنیان خانواده می‌شود. گفتمان یک میهمان در یکی از برنامه‌های شبکه نسیم در بیان دلیل عدم ازدواج خود ۱۰۰ سال کار تبلیغی ما را هدر داد. جملاتی که در فضای فرهنگی و رسانه‌ای گفته می‌شود، گاهی توان تخریبی‌اش به اندازه ۱۰۰ سال فعالیت تبلیغاتی ماست.

وی ادامه داد: جای خالی شخصیت‌هایی در تلویزیون و سینما مانند دختری که زود ازدواج کرده و افتخارش همسرداری و فرزندپروری است یا پسری که افتخارش حمایت از همسرش و خانواده‌اش است، احساس می‌شود. این شخصیت‌ها در کدام فیلم و داستان در نیم‌قرن اخیر خلق شده‌اند؟

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ پیام تشکر اهالی غزه از دانشجویان حامی فلسطین