ترخیص 100 هزار تن برنج تنظیم بازار از سیستان و بلوچستان آغاز شد


ترخیص 100 هزار تن برنج تنظیم بازار از سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- ایرنا-  استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با دستور معاون اول رییس جمهور به منظور تعادل بخشی بازار ایام پایان سال ترخیص مقدار 40 هزار تن برنج تنظیم بازار از گمرک زاهدان و 60 هزار تن برنج از گمرک چابهار در مجموع 100 هزار تن برنج وارداتی آغاز شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در بازدید از گمرک زاهدان اظهارداشت: از ابتدای سال تاکنون افزون‌بر ۳۰۰ هزار تن برنج از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان وارد شده که این ظرفیت در سال آینده افزون‌بر ۴۰۰ هزار تن خواهد بود.
وی افزود: هم‌اینک روزانه افزون‌بر سه هزار تن برنج از طریق گمرک زاهدان و چابهار به سایر نقاط کشور حمل می‌شود و این اقدام تا تعادل بخشی وضعیت بازار ادامه دارد.
رییس شورای هماهنگی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ترخیص این محموله‌ها با دستور معاون اول رئیس جمهور و با حداقل ارزش افزوده آغاز شد.
وی ادامه داد: در صورت تأمین ناوگان حمل و نقل، امکان حمل روزانه پنج هزار تن برنج از سیستان و بلوچستان به سایر نقاط کشور وجود دارد.
مدرس خیابانی گفت: درخواست واردات کشنده را به هیات دولت ارسال کردیم و در صورت موافقت، ناوگان حمل و نقل کالا از بندر چابهار و سیستان و بلوچستان تقویت خواهد شد.

وی اظهارداشت: با تقویت ناوگان حمل و نقل و افزایش ظرفیت واردات برنج به ۴۰۰ هزار تن بندر چابهار می تواند نقش موثری در تامین اقلام اساسی کشور با حداقل ارزش افزوده داشته باشد.




تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین