شرایط ثبت‌نام در مرحله دوم طرح توسعه اقراء اعلام شد


شرایط ثبت‌نام در مرحله دوم طرح توسعه اقراء اعلام شد

معاون اجرایی شورای عالی قرآن شرایط ثبت‌نام در مرحله دوم طرح توسعه اقراء را اعلام کرد. متقاضیان از 15 تا 31 فروردین جهت ثبت‌نام به سامانه جامع اقراء مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن گفت: سنت اقراء یکی از روش‌های اصیل آموزش قرآن و توفیقی است که سند تلاوت قاری را در یک نظام متقن به تلاوت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) متصل می کند. این حرکت مبارک حدود پنج سال است که به صورت سازماندهی شده توسط شورای عالی قرآن دنبال می شود.

در ابتدا باحضور محمدعصفور، رفعت علی دیب و مرحوم محمود الکرخی؛ شیوخ صاحب اجازه از کشورهای مصر، سوریه و عراق، حدود صد نفر از استادان، قاریان و حافظان ممتاز کشورمان اقراء شدند و پس از آن با استفاده از همین ظرفیت داخلی، گسترش این سنت حسنه در دستور کار قرار گرفت.

میرزاجانی ادامه داد: در ماه‌های گذشته هم، تحت عنوان مرحله اول طرح توسعه سنت اقراء، بیش از 100 نفر از قاریان و حافظان استان های مختلف، اقراء شان را نزد یکی از مقریان کشورمان به پایان رساندند و یا درحال سپری کردن آن هستند.

معاون شورای عالی قرآن افزود: درحال حاضر و در آستانه مرحله دوم طرح توسعه سنت اقراء، باتوجه به کادر خوبی که از مقریان محترم در غالب استان های کشور شکل گرفته؛ مدرسان، قاریان و حافظان ممتاز می توانند نسبت به گذراندن این دوره تخصصی اقدام نمایند.

وی گفت: اخیراً شورای عالی قرآن، الزامی را تا پایان سال ١۴٠١ برای گذراندن دوره اقراء و دریافت اجازه نامه قرائت برای مرتلین محافل جزء خوانی قرآن در ماه رمضان که با پخش زنده صداوسیما همراه است تعیین کرده که این مرتلین عزیز هم می توانند در این طرح شرکت نمایند.

میرزاجانی ادامه داد: همه مدرسان، قاریان و حافظان قرآن اعم از برادران و خواهران جهت اطلاع از سازوکار شرکت در دوره‌های تخصصی اقراء، لازم است ضمن مطالعه دقیق "اصول و ضوابط محتوایی و اجرایی اقراء"، بعد از تعطیلات نوروز، در روزهای زوج از ساعت 10 تا 12 با شماره 09192104019 تماس بگیرند و پس از آن از 15 تا 31 فروردین‌ماه 1401 جهت ثبت‌نام در سامانه جامع اقراء به وب سایت شورای عالی قرآن مراجعه نمایند.

"اصول و ضابط محتوایی و اجرایی اقراء" را در این جا دریافت کنید.

"اسامی مقریان" را در این‌جا دریافت کنید.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !